یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۰۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 17504
  • نقش مدیریت محلی در رونق اقتصاد شهر

    نقش مدیریت محلی در رونق اقتصاد شهر

    حامد اخگر در این باره اظهار کرد: نقش مدیریت شهری و سیاستگذاری‌های محلی از جمله شوراهای اسلامی شهر در تسریع تحقق اهداف مرتبط با سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری شهر بسیار مفید خواهد بود.

    وی افزود: دو نگاه اساسی وجود دارد؛ نگاه اول تاکید بر نقش تسهیل‌گری شهرداری‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری دارد و نگاه دوم مربوط به نقش شهرداری و شوراهای اسلامی شهر در حوزه سرمایه‌گذاری به عنوان بازیگر اصلی این حوزه است.

    این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: نقش سومی که در حوزه مدیریت شهری قابل تعریف است و در بیشتر کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه تفکر اقتصاد گردشگری و سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته، تبیین مؤلفه‌های شهر است.

    اخگر تصریح کرد: مدیریت شهری می‌تواند نقش بسیار سازنده‌ای در تبیین مؤلفه‌های شهر داشته باشد، شورای اسلامی شهر نیز می‌تواند به عنوان مرجع سیاستگذاری‌های شهر با تصویب سیاست‌های تشویقی و حمایتی در این مسیر نقش سازنده خود را ایفا کند؛ لذا نگاه “ما را به عطای مدیریت شهری امیدی نیست، شر نرسانید” و نگاه “کار یک‌جانبه با سیاست چماق و هویج برای سرمایه‌گذار”، هیچکدام کارایی کاملی نخواهد داشت، بلکه مدیریت محلی باید در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نقش سازنده‌ای در جذب، رشد و توسعه امر سرمایه‌گذاری داشته باشد.

    وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری یک موضوع سیال است و نگاه سلبی به آن بدون شک سرمایه‌گذار را ناامید می‌کند، البته تغییر تفکر مدیران محلی و نبود قوانین حمایتی از آسیب‌های این حوزه و قابل بحث است.

    این دکترای شهرسازی گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری طرح‌های مختلفی متناسب با ویژگی‌های شهرها از طرف سیاست‌گذاران محلی و مدیران شهری تدوین شده است، با این حال بیشتر این سیاست‌گذاری‌ها در کلان‌شهرها مورد توجه بوده و این موضوع در شهرهایی با جمعیت یا درجه‌های مدیریت شهری پایین‌تر، مغفول مانده است.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *