شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 2652
  • مدرن
    مدرن

    پایلوت شهر مدرن در منطقه الهیه مشهد در حال اجرا است

    محمدرضا اخوان عبداللهیان  در  مشهد مقدس اظهار داشت: برای ایجاد شهر مدرن یکی از اقداماتی که باید انجام شود توسعه حمل و نقل ریلی بوده و همچنین ایجاد امکان رفت و آمد راحت و سریع برای شهروندان است.

    وی ادامه داد: در شهری مانند مشهد که زائر در آن رفت و آمد دارد زیرساخت‌های حمل و نقلی شهر باید در پایانه‌های مسافری مانند راه آهن، فرودگاه و ترمینال نیز وجود داشته باشد که در همین راستا قطار شهری مشهد به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد وصل شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در منطقه الهیه مشهد نیز پایلوت شهر مدرن در حال انجام است به این صورت که در آن ایستگاه راه آهن در دست ساخت بوده، ایستگاه قطار شهری نیز برای آن در نظر گرفته شده و پایانه اتوبوسرانی، بازار ارزاق عمومی و سایر مواردی مانند این نیز در همین مکان تعبیه شده است.

    اخوان عبداللهیان تصریح کرد: همچنین باید برای ساخت خانه‌های بادوام‌تر نیز اقداماتی را در دستور کار قرار داد و یکی از مواردی که نظام مهندسی ساختمان باید به آن توجه داشته باشد این است که نظارت‌های آنها به گونه‌ای صورت گیرد که متوسط عمر ساختمان‌ها افزایش یابد.

    وی با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده یکی از اقداماتی است که در دستور کار جدی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: برای این موضوع رایزنی‌هایی با بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات با شرایط بهتر در دست انجام است که امید می‌رود در بهبود روند بازسازی مؤثر واقع شود



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *