دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 18737
  • همه نهادها باید مجوز ساخت ساختمان بگیرند | ساخت و ساز در کشور نباید سلیقه ای انجام شود
    درخواست کمک چمران از دولت برای نوسازی تاکسی‌ها / تذکر شورا به شهرداری درباره «تهران من»

    چمران: شایعات استعفای شهردار تهران از نظر قانونی پیگیری شود

    مهدی چمران در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: ما دیروز با آقای زاکانی جلسه داشتیم و چیزی مبنی بر استعفا نیامده و باید این مسائل از نظر قانونی پیگیری شود.

    وی با بیان اینکه گفتند چون سه نفر در صحن شورا حاضر نیستند بازداشت شده اند، تأکید کرد: آقای شربیانی با بنده تماس گرفت و پرسید با توجه به اینکه چون حالشان خوب نیست به صحن بیاید یا خیر؟ که ما گفتیم بیایند و آمدند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آقای اقراریان هم برای حضور در قوه قضاییه اجازه گرفت و آقای کاشانی هم برای حضور در کربلا در روز عرفه اجازه کتبی گرفت که دعاگوی ما و دروغ گویان باشد.

    وی با بیان اینکه ما دیروز با شهردار تهران جلسه داشتیم، تاکید کرد: مسائل زیادی را در این جلسه مطرح کردیم؛ برای مثال خرابی دستگاه تهویه ساختمان شماره دو شهرداری مطرح شد.

    چمران ادامه داد: علت این مسائل معلوم است؛ وقتی دیده می‌شود عده‌ای کار می کنند، عده‌ای دیگر هم به جنب و جوش و تکاپو می افتند که نگذارند کار کنند؛ برای باغات هنوز لایحه‌ای نیامده و چیزی تصویب نشده و معلوم نیست از کجا خبر دارند می خواهیم چه کاری انجام دهیم و موارد متعددی مطرح می کنند که جای تأسف است.

    وی ادامه داد: شهر ما مشکلات زیادی دارد و مشکل اتوبوس و مترو داریم و به عیان گفتیم و راه حل هم داده ایم که باید اجرا شود اما متأسفانه به جای فرصت گذاشتن برای این مشکلات باید با این مسائل دست و پنجه نرم کنیم‌.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا از روزنامه ای که شایعه استعفای شهردار را مطرح کرده شکایت خواهد شد یا خیر؟، گفت: این موضوع را باید بخش حقوقی و روابط عمومی شهرداری دنبال کند.

    «در به دری» منافقان خیانتکار ادامه خواهد داشت

    به گزارش ایسنا، مهدی چمران همچنین در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور به سالروز سوء قصد و ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای توسط منافقین در مسجد ابوذر تهران اشاره کرد و گفت: این اقدام کوردلانه منافقین یک برنامه از قبل طرح ‌ریزی شده توسط گروهک رهروان فرقان بود که غروب چنین روزی در سال ۱۳۶۰ اتفاق افتاد و این حادثه سبب مجروح و جانباز شدن رهبری معظم انقلاب شد.

    وی با یادآوری تاریخ انقلاب در دهه ۶۰ گفت: از آن زمان ترورهای منافقین علیه مسئولین و مردم آغاز شده بود؛ حتی اگر کسانی ظاهرشان تجلی انقلاب داشت به دست این اشرار مورد سوء قصد قرار می گرفتند و متاسفانه ۱۷ هزار نفر توسط منافقین کوردلی که در حال حاضر می بینیم در کشورهای اروپایی «دربه در» شدند به شهادت رسیدند.

    رییس شورای شهر تهران ادامه داد: متأسفانه داستان ترور همیشه در بین سازمان های بین المللی و حامی حقوق بشر نادیده انگاشته شد حتی از این گروهک های خبیث حمایت شد و به آنها پناه دادند و فضایی ایجاد کردند که با دشمنان دیگر ما در جبهه جنگ و رژیم صدام هم پیمان شدند و به عنوان نیروهای جنگی و اطلاعاتی این رژیم فعالیت می کردند. هم از داخل ضربه می زدند و هم از بیرون کشور.

    وی با بیان اینکه خیانتکارتر از این افراد را نمی توان دید تاکید کرد: آیا می توان تصور و تجسم کرد که کسی از کشور خودش جدا شده و به دشمنان بپیوند و با آنها در کشتن مردم سهیم و شریک باشد؟ گروهکی که با ایدئولوژی مقابله با امپریالیسم مبارزه خود را شروع کرد اما در نهایت به دامن همان امپریالیسم غش کرد و دست یاری به آمریکای جنایتکار دادند تا آنجایی که حتی در نشست های سالانه خودشان از مقامات این کشور برای سخنرانی دعوت می کردند و پول های کلانی هم بابت حضور آنان خرج می کردند. ضمن آنکه سالهاست دیدیم که بنیان آنها از هم پاشیده شده و در به در شدند و به حرمت خون های پاکی که توسط این اشرار ریخته شده این دربه دری آنان همچنان ادامه خواهد داشت.

    چمران در ادامه به سالگرد شهادت آیت الله دکتر سید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی در حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد و ضمن گرامیداشت مقام این شهیدان بزرگ گفت: بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی هم نمونه ای از ترورهای کوردلان در سال ۶۰ است؛ این اتفاق باعث شد تا مردم عمیق‌تر، از بطن اقدامات خبیثانه دشمنان و معاندان با نظام جمهوری اسلامی مطلع شده و پشت پرده تحرکات آنان آشکار شود.

    وی با یادآوری خاطرات انقلاب در تقویم رسمی کشور به اقدام جنایتکارانه و خائنانه صدام حسین در روز ۷ تیر ۱۳۶۶ به جهت بمباران شیمیایی سردشت اشاره کرد و افزود: در وانفسای دوران جنگ تحمیلی این شخصیت خبیث قبلا شهرهایی همچون حلبچه، خرمشهر و آبادان را مورد هجوم و بمباران شیمیایی قرار داده بود و عجیب ترین آن در جزیره مجنون اتفاق افتاد بطوری که گفته شده در این منطقه به قدری بمب شیمیایی زده شد که خاک خود جزیره آلوده به مواد شیمیایی شده بود که همه اینها جنایت های بزرگ در تاریخ بشمار می روند و از همان سالها تا کنون، هستند کسانی که آثار این جنایت بر پیکره آنها نقش بسته و به عنوان جانباز شیمیایی تلقی می شوند که برای آنها طلب عافیت و سلامتی داریم.

    رییس شورای شهر تهران در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) سفیر حضرت سید الشهدا به عموم مسلمانان، به فرارسیدن روز عرفه، روز دعا و نیایش اشاره کرد و گفت: ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای همه شیعیانان جهان، امید آن را داریم که همه ما بتوانیم این روز را درک کنیم و راه امام حسین را پیش گرفته و آزاده باشیم.

    چمران با اشاره به روز مبارزه با سلاح های شیمیایی که در تقویم رسمی کشور روز ۸ تیر به این روز نامگذاری شده است، افزود: ما از جمله کشورهایی بودیم که در این راه شهدای زیادی دادیم و قربانی سیاست های کثیف کشورهایی همچون آلمان و کشورهای حامی صدام در دوران جنگ تحمیلی بودیم که با حمایت این کشورها کارخانه تولید سلاح های میکروبی و شیمیایی در منطقه سلمان پاک در خاک عراق تأسیس شد و این سلاح های شیمیایی توسط رژیم بعث عراق بر جای جای شهرهای ایران فرود آمد و موجب شهادت خیل عظیمی از مردم مجاهد ایران شد.

    وی با تبریک فرارسیدن عید قربان به همه مسلمانان جهان، به پیروزی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان و کسب سهمیه حضور در جام جهانی جوانان دراندونزی اشاره کرد و ضمن شادباش به کادر فنی و بازیکنان برای این تیم آرزوی موفقیت های روزافزون را از خداوند خواستار شد.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *