یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 4113
  • کار شهرداری ها معطوف به شهروندان است و نباید آن را به سازه و بتن تقلیل داد
    کار شهرداری ها معطوف به شهروندان است و نباید آن را به سازه و بتن تقلیل داد

    کار شهرداری ها معطوف به شهروندان است و نباید آن را به سازه و بتن تقلیل داد

    به گزارش برزن نیوز در نشست معاون مدیرکل امور شهری استانداری  اصفهان با روسای سازمان های فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها بر لزوم حضور پررنگ تر مباحث اجتماعی و فرهنگی در مدیریت امور شهری تاکید شد.
    در این نشست دکتر عبدالصمد محمودی، معاون مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه امور اجتماعی و فرهنگی از جایگاهی که شایسته آن ها در شهرداری هاست هنوز برخوردار نشده اند، گفت: شهر و شهروند در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند و به همین خاطر باید توجه داشت که نباید مدیریت امور شهری را به بتن و سازه تقلیل داد.
    وی افزود: بزرگترین کاری که یک شهرداری باید انجام دهد فراهم آوردن زمینه ها و بسترهای احساس تعلق بیشتر شهروندان به شهر است و این امر الزاما محدود به ساخت و سازهای آنچنانی نیست.
    محمودی تصریح کرد: تقلیل مسائل شهری به مدیریت و ایجاد فضاهای عینی ظلم به شهروندان است.
    وی تاکید کرد: اگر صرف ایجاد فضاهای عینی می توانست عامل زیست پذیری و پایداری شهرها شود، شاید امروز شهرهایی مانند تهران باید جزو شهرهای پایدار و آرام جهان در ارزیابی های بین المللی قرار می گرفتند حال آنکه چنین نیست و متاسفانه در ارزیابی اخیر این شهر در رتبه ۱۲۰ شهرهای دنیا جای گرفت.
    معاون مدیرکل شهری استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: تقدم فضاهای عینی بر فضاهای ذهنی در طراحی و سیاستگذاری شهری یکی از آفاتی است که شهرداری های ما دچار آن شده اند و این پیامدهای ناگواری می تواند داشته باشد که بخش اعظمی از آسیب های اجتماعی می تواند ناشی از همین امر باشد.

    شایان ذکر است که در این نشست روسا و نمایندگان سازمان های فرهنگی اجتماعی شاهین شهر، نجف اباد، کاشان، شهرضا و خمینی شهر حضور داشتند.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *