چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۲۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 13662
  • گزینه‌های شهرداری تهران باید برای مدیریت نرم افزاری شهر برنامه عملی ارائه دهند
    گزینه‌های شهرداری تهران باید برای مدیریت نرم افزاری شهر برنامه عملی ارائه دهند

    گزینه‌های شهرداری تهران باید برای مدیریت نرم افزاری شهر برنامه عملی ارائه دهند

    ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس با تاکید بر در اولویت قرار گرفتن مدیریت نرم افزاری در مدیریت آینده شهر تهران، گفت: شهر تهران هم جسم دارد و هم روح و نمی توانیم هیچ کدام از این دو را به صورت جداگانه ببینیم. روح شهر نیازمند مدیریت نرم افزاری و جسم شهر نیز نیازمند مدیریت سخت افزاری است. اما در شرایط کنونی باید مدیریت نرم افزاری شهر را در اولویت قرار داد.

    او ادامه داد: باید هم به کالبد شهر توجه کرد و هم به روح شهر، هر دو مورد مهم است اما مدیریت نرم افزار است که هویت شهر را می سازد. یکی از نمودهای مدیریت نرم افزاری توجه به فرهنگ شهروندی که از وظایف شهرداری است.

    این منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیریت نرم افزاری یعنی روح و روان شهر بنابراین  شهری بدون روح و روان هیچ ارزشی ندارد،افزود: اگر بهترین شهر را بسازیم اما شهروندان در آن نشاط نداشته باشند و زنان که نیمی از جامعه هستند، نقشی در شهر نداشته باشند، آن شهر مرده است.

    امانی در ادامه با بیان اینکه باید توجه ویژه به مدیریت نرم افزاری تهران کرد، گفت: معتقدم مدیریت نرم افزاری باید در اولویت مدیریت آینده شهر تهران قرار بگیرد. اگر بخواهیم در حوزه سخت افزاری کاری در آینده شهر کنیم ابتدا باید پروژه های نیمه تمام را به بهره برداری برسانیم و در اداره شهر هرجا که نیاز اکثریت جامعه بود به کالبد بپردازیم و توجه اصلی‌مان به مدیریت نرم افزاری باشد.

    او با اشاره به اینکه کاندیداهای شهرداری تهران بر اساس شاخص ها انتخاب می شوند و برنامه ارائه می دهند ادامه داد: در مدیریت آینده شهر تهران  توجه به مدیریت نرم افزاری بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا توجه به مدیریت نرم افزاری در انتخاب شهردار یکی از شاخص های مهم است وگزینه های شهرداری تهران باید  برای مدیریت نرم افزاری برنامه عملی ارایه دهند

    امانی افزود: در این روند ما به دو نکته توجه ویژه می کنیم. ابتدا برنامه کاندیداهای شهرداری تهران برای شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک است چون با شیوع کرونا مردم دچار محدودیت برای مراجعه حضوری و تردد شده اند. یکی از عوامل کاهش ترافیک تهران، کاهش تقاضای سفر است و یکی از لوازم آن این است که مردم از طریق اینترنت و فضای مجازی به خدمات شهری دسترسی پیدا کنند و نیازی به تردد و حضور در مراکز شهرداری نداشته باشند.

    این منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران، به اولویت دیگر شورای شهر درانتخاب شهردار تهران اشاره و اظهار کرد: یکی از نکاتی که شورای شهر در انتخاب شهردار حتما درنظر می گیرد، توجه به مدیریت نرم افزاری و توجه به روح و روان شهر است. در بررسی برنامه کاندیداها حتما به این دو موضوع توجه ویژه می کنیم و قطعا مهم است که شهردار تهران چه برنامه عملی برای اجرا کردن مدیریت نرم افزاری و شهرداری هوشمند دارد.

    امانی با تاکید بر لزوم بکارگیری مشارکت مردمی در شهرداری تهران، گفت: شهرداری ها بویژه شهرداری تهران یکی از سازمانهایی هستند که بستر مشارکت مردم در آن آماده است اما از این ظرفیت استفاده نمی شود. در بسیاری از ماموریت ها و وظایف شهرداری تهران امکان حضور و نقش آفرینی مردم مخصوصا سازمان های مردم نهاد وجود دارد. باید مشارکت سازمانهای مردم نهاد و ان جی او ها را جذب کنیم و از آنها دعوت کنیم تا در شهرداری کمک کنند. شورا و شهردار آینده باید برنامه ای طراحی کند که حداکثر مشارکت مردم در دوره آینده فراهم شود.

    به گفته این منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران، جذب مشارکت مردم در امور شهری  حتما باید ازجمله اولویت های شهردارآینده تهران باشد.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *