سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۴۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 4113
  • کار شهرداری ها معطوف به شهروندان است و نباید آن را به سازه و بتن تقلیل داد
    کار شهرداری ها معطوف به شهروندان است و نباید آن را به سازه و بتن تقلیل داد

    کار شهرداری ها معطوف به شهروندان است و نباید آن را به سازه و بتن تقلیل داد

    به گزارش برزن نیوز در نشست معاون مدیرکل امور شهری استانداری  اصفهان با روسای سازمان های فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها بر لزوم حضور پررنگ تر مباحث اجتماعی و فرهنگی در مدیریت امور شهری تاکید شد.
    در این نشست دکتر عبدالصمد محمودی، معاون مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه امور اجتماعی و فرهنگی از جایگاهی که شایسته آن ها در شهرداری هاست هنوز برخوردار نشده اند، گفت: شهر و شهروند در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند و به همین خاطر باید توجه داشت که نباید مدیریت امور شهری را به بتن و سازه تقلیل داد.
    وی افزود: بزرگترین کاری که یک شهرداری باید انجام دهد فراهم آوردن زمینه ها و بسترهای احساس تعلق بیشتر شهروندان به شهر است و این امر الزاما محدود به ساخت و سازهای آنچنانی نیست.
    محمودی تصریح کرد: تقلیل مسائل شهری به مدیریت و ایجاد فضاهای عینی ظلم به شهروندان است.
    وی تاکید کرد: اگر صرف ایجاد فضاهای عینی می توانست عامل زیست پذیری و پایداری شهرها شود، شاید امروز شهرهایی مانند تهران باید جزو شهرهای پایدار و آرام جهان در ارزیابی های بین المللی قرار می گرفتند حال آنکه چنین نیست و متاسفانه در ارزیابی اخیر این شهر در رتبه ۱۲۰ شهرهای دنیا جای گرفت.
    معاون مدیرکل شهری استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: تقدم فضاهای عینی بر فضاهای ذهنی در طراحی و سیاستگذاری شهری یکی از آفاتی است که شهرداری های ما دچار آن شده اند و این پیامدهای ناگواری می تواند داشته باشد که بخش اعظمی از آسیب های اجتماعی می تواند ناشی از همین امر باشد.

    شایان ذکر است که در این نشست روسا و نمایندگان سازمان های فرهنگی اجتماعی شاهین شهر، نجف اباد، کاشان، شهرضا و خمینی شهر حضور داشتند.



    مطلب پیشنهادی

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    از مارسی و ملبورن تا ونکوور و نیویورک، مجسمه‌هایی در شهرهای سراسر جهان ساخته شده‌اند که با القای مفاهیم هنری، اجتماعی و سیاسی تاکنون توجه طیف وسیعی از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *