یکشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 9362
  • هوای کرمانشاه به وضعیت بحران رسید
    هوای کرمانشاه به وضعیت بحران رسید

    هوای کرمانشاه به وضعیت بحران رسید

    آذر ولی‌زاده ، با بیان اینکه میزان غلظت گرد و غبار تا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، اظهار داشت: از این مقدار تا ۳۹۰ میکروگرم بر مترمکعب هوا سبب قرار گرفتن در وضعیت هشدار می شود.

    وی با اعلام اینکه اگر غلظت گرد و غبار بین ۳۹۰ تا ۴۶۰ میکروگرم بر مترمکعب هوا باشد، وضعیت اضطرار ایجاد می‌شود، یادآور شد: در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از ۴۶۰ میکروگرم بر مترمکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می‌رسد.

    معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به ورود توده گرد و غبار به جو استان از عصر روز گذشته، ادامه داد: ذرات معلق موجود در هوای شهر کرمانشاه از ۷۶۴ میکروگرم طی ۶ ساعت گذشته هم‌اکنون به ۳۹۴ میکروگرم برمتر مکعب هوا رسید که به دلیل وجود ریزگردها در وضعیت بحران قرار دارد.

    وی با بیان اینکه از صبح امروز روند غلظت گرد و غبار روبه کاهش است، گفت: طی چند ساعت آینده با وزش باد این توده گرد و غبار از جو شهر خارج می‌شود.

    فارس



    مطلب پیشنهادی

    بلعیدن هوا؛ راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی

    بلعیدن هوا؛ راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی

    بزرگ‌ترین کارخانه جذب و ذخیره‌سازی مستقیم هوا در سطح جهان، با هدف به دام انداختن سالانه حدود ۳۶ هزار تن دی‌اکسیدکربن در ایسلند راه‌اندازی شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *