یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۲۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 20820
  • برنامه نوسازی مسکن در ۴۵۰ شهرستان
    ۱۳ هزار هکتار از مساحت کردستان نیازمند بازآفرینی است

    برنامه نوسازی مسکن در ۴۵۰ شهرستان

    محمد آیینی در نخستین گردهمایی گروههای مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی با مشارکت بسیج مستضعفین اظهار کرد: طی دو روز گذشته با همکاری گروههای جهادی و بسیج مستضعفین یک برنامه فشرده درخصوص بازآفرینی شهری در حوزه‌های اطلاع رسانی، نحوه دریافت پروانه، دریافت حمایتهای مالی و چگونگی مشارکت با سازندگان برگزار و قرار شد از فردا این دوره‌ها در ۳۱ استان و ۴۵۰ شهرستان انجام شود.

    وی افزود: این برنامه در حوزه شهرهای جدید و بنیاد مسکن نیز در دستور کار قرار دارد.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه پنج رزمایش دیگر در همین زمینه تا مهرماه برگزار می‌شود گفت: با برگزاری این همایش و دوره‌های تخصصی انتظار داریم تا از فردا بسیج سازندگی، گروه‌های معین خود را به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها معرفی کند تا ۵ رزمایش تا مهرماه امسال در همکاری با گروه‌های جهادی برگزار شود.

    به گفته آیینی، وزارت راه و شهرسازی بیشترین ارتباط را با بدنه مردم دارد. تلاش می‌کنیم تا  شعار سال محقق شود و از ظرفیت‌های مردمی برای نوسازی بهره کافی گرفته شود.

    واگذاری زمین رایگان به منظور ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن برای اقشار کم‌درآمد

    در این گردهمایی همچنین حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد ـ نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خانه‌دار کردن مردم، در بازسازی حوادث بعد از زلزله و سیل، گام‌های بلندی برداشته است و دلیل آن هم وجود گروه های جهادی است که در حوادث جزو اولین گروه ها هستند که در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت خانه های جدید تلاش می کنند.

    وی با بیان این که باید از ظرفیت این گروه‌های جهادی برای نوسازی مسکن استفاده کرد، گفت: دولت سیزدهم توجه بسیاری برای حل مشکل مسکن دارد و وزیر جهادی راه و شهرسازی نیز تمرکز خود را بر این موضوع گذاشته است.

    روحانی نژاد افزود: زمین رایگان برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن برای اقشار کم درآمد در این دولت تخصیص یافته است. امیدواریم در سال‌جاری با تخصیص زمین برای ۵۰ هزار واحد مسکونی دیگر دولت سیزدهم به دوران طلایی ساخت مسکن کم درآمدها تبدیل شود.

    نوسازی بافتهای فرسوده یک کار جهادی است

    سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور نیز در این  مراسم با تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی به به جهادگران و مسئولان اظهار کرد: این ایام بسیار مبارک است و این را می‌دانیم که بسیج سازندگی به عنوان یکی از جلوه‌های مهم مردم سالاری دینی از سوی امام مسلمین و امت بنیان نهاده شد.

    وی افزود: ما در مرحله ای قرار داریم که باید نسخه مردم‌سالاری اسلامی را در قالب بیانیه گام دوم انقلاب تکامل بخشیم. البته دشمن برای جلوگیری از تکامل یافتن انقلاب هر کاری می کند.

    فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، طرح نوسازی بافت های فرسوده  شهری را یک جهاد بسیار بزرگ دانست و گفت: اقدام وزیر راه و شهر سازی و معاونین و مدیران کل در استان ها که قدم به پیش نهادند تا با مجموعه های جهادی یک کار گسترده جهادی را آغاز کنند، همان تکامل بخشیدن به نسخه متعالی انقلاب اسلامی است.

    بسیجیان در حوادث غیرمترقبه، زودتر از بقیه در محل حاضر می‌شوند

    همچنین سردار محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی با مشارکت بسیج مستضعفین که روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: این شروع یک حرکت بزرگ مردمی است و با توجه به اینکه سطح تماس گسترده‌ای با مردم دارد، نیازمند بازتعریف الگوی رفتاری با مردم است.

    وی افزود: امامین انقلاب به بسیجیان تاکید دارند تا در همه موارد تا آخرین لحظه ایستادگی کنند. حتی در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه، زودتر از بقیه در محل حاضر شوند.

    رییس سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: با تشکیل سازمان بسیج، به ویژه در دوران ۸ سال دفاع مقدس ورق برگشت و امروز در دولت مردمی آیت الله رئیسی امیدواریم که با بهره گیری از توان بسیجیان به مردمی سازی دولت کمک و از ظرفیت بی نظیر مردم استفاده شود.

    سردار زهرایی خطاب به گروه های جهادی گفت: اولین اقدام در اجرای این طرح هم افزایی با اداره کل وزارت راه و شهرسازی و گروه های بسیج استانی و شهرستانی است.

    در این مراسم تفاهمنامه همکاری میان وزیر راه و شهرسازی و فرمانده بسیج مستضعفین کشور به همراه سه تفاهم‌نامه میان سازمان بسیج سازندگی با شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان راهداری در زمینه های نوسازی بافت‌های فرسوده، مسکن و راه روستایی امضا شد.

     



    مطلب پیشنهادی

    قول مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی به کارگران

    قول مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی به کارگران

    مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تا تمام کارگران متقاضی مسکن را خانه‌دار نکنیم، آرام نمی‌نشینیم، گفت: تا کنون برای ساخت ١۴٠ هزار واحد مسکن کارگران زمین تامین و به مدیران صنایع ارائه شده‌ است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *