پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۰۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 2632
  • شهردار کرمان: آب مهم‌ترین موضوع در تاب‌آوری شهرهاست/مشکل فاضلاب خطری برای کرمان
    شهردار کرمان: آب مهم‌ترین موضوع در تاب‌آوری شهرهاست/مشکل فاضلاب خطری برای کرمان

    آب مهم‌ترین موضوع در تاب‌آوری شهرهاست/مشکل فاضلاب خطری برای کرمان

    شهردار کرمان آب را مهم ترین موضوع در تاب آوری شهرها دانست و گفت: مشکل فاضلاب کرمان یک خطر برای این شهر محسوب می شود.

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  مهر ، سیدمهران عالم‌زاده ظهر سه شنبه در دیدار مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان با وی، با بیان اینکه بدون آب، حیات یک شهر مقدور نیست، گفت: بدون آب حیات شهر به مخاطره می‌افتد؛ بنابراین، کمبود آب باید دغدغه‌ همه باشد.
    وی در عین حال با بیان اینکه مصرف آب در بخش خانگی، پنج درصد کل مصرف آب است، گفت: حتی اگر در این بخش ۲۰ درصد هم صرفه‌جویی شود، یک درصد از کل مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود؛ بنابراین، باید سیاست‌های کلان درباره‌ مصرف آب تغییر کند.
    شهردار کرمان تأکید کرد: وظیفه‌ هرکسی است که در حوزه‌ کاری خودش مصرف آب را به حداقل برساند؛ بنابراین، در شهرداری هم تلاش می‌کنیم در حد امکان در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.
    عالم‌زاده مشکل فاضلاب شهر کرمان را خطر دیگر این شهر دانست و گفت: مشکلات زیست‌محیطی از یک‌سو و ناپایداری ساختمان‌ها به‌دلیل وضعیت خاک شهر کرمان از سوی دیگر، موضوعاتی است که شهر کرمان را به‌دلیل نبود فاضلاب تهدید می‌کند.
    رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه در حوزه‌ آب شهری، ۷۱ شهر در استان کرمان تحت پوشش شرکت آبفا استان کرمان هستند، به وضعیت مصرف آب در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: در شهر کرمان در پیک مصرف، به سه هزار لیتر در ثانیه آب شُرب نیاز داریم.
    محمد طاهری افزود: آب مورد نیاز شهر کرمان از ۹۶ حلقه چاه آب دشت‌های حسین‌آباد جوپار تأمین می‌شود.
    وی ادامه داد: در پیک مصرف، ۷۰ درصد آب شرب شهر کرمان را می‌توانیم تأمین کنیم و با ۳۰ درصد کمبود مواجه هستیم.
    طاهری با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب توسط شهروندان کرمانی، به اجرای طرح فاضلاب شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای فاضلاب شهر کرمان نیاز به ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که چون از طریق بودجه‌های دولتی اجرای این طرح امکان‌پذیر نبود، قرار است این طرح توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا شود.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *