یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۲۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 16584
  • آخرین جزئیات از وضعیت امامزاده داوود پس از سیل | عضو شورا: وضعیت مردم به شرایط عادی بازنگشته است
    آخرین جزئیات از وضعیت امامزاده داوود پس از سیل | عضو شورا: وضعیت مردم به شرایط عادی بازنگشته است

    آخرین جزئیات از وضعیت امامزاده داوود پس از سیل | عضو شورا: وضعیت مردم به شرایط عادی بازنگشته است

    مهدی عباسی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت امام زاده داوود پس از سیل اخیر، اظهار کرد:روستای امام زاده داوود (ع) متاسفانه از سنوات گذشته دارای تصرفات و ساخت و سازهایی غیر مجاز در حریم و بستر و کانال آبریز منتهی به رودخانه کن است که به دلیل عدم نظارت صحیح از سنوات گذشته توسط دهیاری و شورای روستا شکل گرفته است.

    او ادامه داد: روستای امام زاده داوود دارای طرح هادی مصوب روستایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که حسب تبصره ۱ماده ۳ قانون تعاریف شهر ،محدوده ،حریم و شهرک و نحوه تعیین آنها مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی ،روستا دارای مدیریت مستقل بوده و شهرداری حق دخالت در امور روستا را ندارد.

    رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران یادآور شد: به همین منظور طی پیگیری بعمل آمده موضوع تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز از سوی بخشداری و فرمانداری تهران در کارگروه های تخصصی درحال بررسی است.

    عباسی گفت: مسیر دسترسی به روستای امام زاده از محور قدیم و جدید تردد به روستا امکان پذیر است و در خصوص وضعیت مردم روستا نیز که عمدتا ساکن روستای کیگا و سایر روستاهای بخش کن هستند به دلیل شرایط پیش آمده بعد از وقوع سیلاب به دلیل خسارات وارده و عدم امکان خدمت رسانی به زائرین هنوز به وضعیت عادی در زمان پیش از وقوع سیلاب برنگشته است و نیازمند توجه بیشتری از سوی ادارات ذیربط است.

    گفتنی است،سیل امامزاده داود بامداد پنج‌شنبه ۶ مرداد ماه رخ داد، محققان سازمان زمین‌شناسی بازدید میدانی اولیه‌ای از این منطقه داشتند و به گفته مدیرکل دفتر مخاطرات زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور سازه‌های این منطقه در منطقه‌ای مستقر شده است که در گذشته سیلاب‌هایی را تجربه کرده است.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *