یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۴۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 17775
  • آغاز بازنگری زمان بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی پایتخت
    حمید برادران مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران از مناسب سازی چراغ های راهنمایی و رانندگی پایتخت درباره مناسب سازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با تاکید بر اینکه طرح اطلاع رسانی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی برای نابینایان تحت عنوان آلارم صوتی در برخی از چراغ‌ها اعمال شده است، تصریح کرد: با همکاری انجمن نابینایان، بهزیستی و معاونت شهرسازی در قالب طرح بهسازی معابر برای عبور ایمن نابینایان، ۱۶ تقاطع نابینایان را با انجمن نابینایان و بهزیستی شناسایی کردیم که این تقاطع‌ها به سیستم آلارم صوتی مجهز شدند. مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: سیستم چراغ راهنمایی و رانندگی به آلارم صوتی مجهز شده که این آلارم دائم الاجرا است، یعنی هنگام ثبت شدن چراغ آلارم پخش می‌شود و تا نزدیک شدن به زمان پایان سرعت پخش آلارم بیشتر می‌شود و این برای نابینایان تکرار می‌شود. برادران اضافه کرد: در حال برنامه ‌ریزی هستیم تا تعداد تقاطع‌های مناسب سازی شده برای نابینایان افزایش یابد.

    آغاز بازنگری زمان بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی پایتخت

    حمید برادران در مورد بازنگری در زمان بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تهران با بیان این‌که پیش بینی حالت‌های مختلف برای سیستم‌های هوشمند براساس یک شبیه سازی در یک برهه زمانی رخ می‌دهد، افزود: هر از چند گاهی باید با توجه به تغییر رفتار ترافیکی مردم این مطالعات مورد بازنگری قرار گیرد و از آنجایی که رفتار ترافیکی مردم تهران بعد از پاندمی کرونا تغییر محسوسی داشته و مردم به استفاده از خودروی شخصی به دلایل مختلف همچون افزایش ایمنی و غیره روی آوردند باید این مطالعات به روزرسانی شود.

    وی ادامه داد: تغییر رویکرد مردم از استفاده خودروی شخصی به جای حمل و نقل عمومی سبب شده که حجم تردد در تهران بیشتر شود، پس برای اینکه بهترین کارکرد را از سیستم‌های هوشمند بخواهیم باید بازنگری در زمان‌ دهی چراغ‌های راهنمایی داشته باشیم و در نظر داریم این بازنگری را در بازه زمانی کوتاه انجام دهیم که کار هم شروع شده است هرچند که ممکن  است برخی از چراغ‌ها نیاز به تغییر در زمان دهی نداشته باشند؛ اما برای برنامه ریزی کلان باید این شبیه سازی انجام شود.

    به گفته مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران، در این راستا با حضور دانشگاهیان و به استناد تجربه‌های شرکت کنترل ترافیک، گروهی تشکیل شده است که مورد به مورد و منطقه به منطقه چراغ‌ها را بررسی می‌کنند که مناطق سه، شش و ۱۲ با اولویت اول بررسی می‌شوند و امید است که پس از اتمام این مطالعات، بتوانیم نسبت به بهینه کردن فعالیت چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اقدام کنیم.

    برادران در مورد میزان رشد ترافیک در تهران نیز اظهار کرد: رشد ترافیک در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله میزان ورود خودروهای تولید شده و جدید به خیابان‌های تهران و همچنین تغییر رفتار ترافیکی مردم نسبت به قبل از کرونا، اما در یک مقایسه با قبل از کرونا باید بگویم که ترافیک در تهران در زمان پیک ۱۰ تا ۱۳ درصد رشد داشته است.

    مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران در مورد تعداد چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گفت: بیش از ۴۰۰۰ چراغ راهنمایی و رانندگی و بالغ بر ۵۰۰۰ چراغ چشمک‌ زن در معابر تهران فعال هستند.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    مقامات وزارت راه و شهرسازی گزارش «رهگیری، شناسایی و اقدام» در فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اعلام کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *