جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۱۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 19247
  • آقامیری: بیشترین سهم آلودگی وسایل نقلیه برای موتور سیکلت است | محدوده طرح ترافیک برای تردد موتور برقی باشد
    ایجاد خط ویژه موتورسیکلت‌ها منتظر نظر پلیس | مطالعات مربوط به خط ویژه متوقف شد

    آقامیری: بیشترین سهم آلودگی وسایل نقلیه برای موتور سیکلت است | محدوده طرح ترافیک برای تردد موتور برقی باشد

    حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: وزارت صمت و شهرداری تهران برای تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت مشارکت کردند اما هنوز قرارداد قطعی و نهایی نشده و با اینکه هماهنگی لازم بین شهرداری و وزارت صمت برای برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد اما هنوز نمی‌توان عدد مشخصی را اعلام کرد.

    وی با بیان اینکه ورود اتوبوس، تاکسی و موتور برقی قطعا در کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا موثر است، گفت: البته اگر بتوانیم موتورسیکلت برقی را وارد کنیم تاثیر بیشتری بر روی کاهش آلودگی هوا دارد. چرا که موتورسیکلت‌ها در بین وسایل نقلیه بیشترین سهم آلایندگی را به خود اختصاص دادند و اگر بتوانیم بیشتر از ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد تهران کنیم و این موتورها تنها در مرکز شهر متمرکز شوند، خوب است و به نوعی مرکز شهر را تنها مختص حرکت آنها  قرار دهیم.

    عضو شورای شهر تهران افزود: با ورود این موتورها قوانینی را با پلیس راهور تنظیم خواهیم کرد که محدوده طرح ترافیک تنها برای تردد موتورهای برقی باشد و موتورهای کاربراتوری و انژکتوری اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک را نداشته باشند.



    مطلب پیشنهادی

    برنامه نوسازی مسکن در ۴۵۰ شهرستان

    برنامه نوسازی مسکن در ۴۵۰ شهرستان

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی دو روز گذشته برنامه فشرده‌ای برای تبیین موضوع بازآفرینی شهری با مشارکت گروه‌های جهادی و بسیجی برگزار شده و در این راستا نوسازی بافتهای فرسوده ۴۵۰ شهرستان در دستور کار قرار دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *