چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۴۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 18972
  • از تشکیل کمیسیون شهرسازی و معماری تا انتخاب هیئت رئیسه جدید

    از تشکیل کمیسیون شهرسازی و معماری تا انتخاب هیئت رئیسه جدید

    محمدحسین واثق کارگرنیا، امروز در نود و سومین جلسه علنی شورای شهر رشت با بیان اینکه قیام سیدالشهداء(ع) در بین دیگر قیام ها و نهضت ها جایگاه ویژه ای دارد، اظهار کرد: ابا عبدالله الحسین(ع) با انقلاب عاشورایی اش به تاریخ فهماند که نباید در مقابل ظلم و ستم سکوت کرد و برای تحقق عدل و اسلام ناب محمدی در صحرای نینوا مردانه ایستاد.

    وی در ادامه به پیشنهاد تشکیل کمیسیون تخصصی شهرسازی و معماری در شورای شهر رشت اشاره کرد و ادغام دو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و توسعه و عمران شهری تحت عنوان کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری را به رای گذاشت که مورد موافقت اکثریت اعضای شورا قرار گرفت.

    رئیس شورای شهر رشت به نامه فرمانداری رشت نیز اشاره کرد و ‌گفت: بر اساس این نامه قصد داریم جلسه فوق العاده به منظور انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای رشت را در روز دوشنبه هفته جاری برگزار کنیم.

    مسعود عباس نژاد، عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش پاکبانان شریف رشت به ویژه در دهه اول محرم، افزود: از شهردار رشت تقاضا دارم تا از تلاش های پاکبانان زحمتکش رشت که در دهه محرم به صورت مضاعف برای نظافت شهر تلاش کردند، تجلیل کند.

    وی همچنین از تلاش های انجام شده شهردار و مجموعه شهرداری به منظور تسریع بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی به ویژه طرح میثاق قدردانی کرد و خواستار حمایت مسئولان استان از شهردار شد و گفت: با توجه به اینکه در زمان اجرای این پروژه ها ممکن است محدودیت هایی برای کسب و کار ساکنین منطقه ایجاد شود لذا از شهردار رشت می خواهیم تا با شناسایی این افراد، نسبت به بخشودگی بخشی از عوارض آنان اقدام شود.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت همچنین عمده پروژه های کمیسیون توسعه و عمران شهری را با محوریت ترافیک دانست و خواستار ادغام دو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و توسعه و عمران شهری شد و اضافه کرد: در همه کلانشهرهای ایران این دو کمیسیون ادغام شده اند؛ از طرف دیگر ۹۰ درصد درخواست ها و مراجعات مردمی به شورا و شهرداری با موضوع شهرسازی و معماری بوده و لذا نیازمند کمیسیون مجزا هستیم تا از موازی کاری ها جلوگیری شود.

    پس از مباحث مطرح شده، اساسنامه جدید سازمان پسماند شهردای های استان های شمالی کشور به رای گذاشته شد که با مخالفت قاطع اعضای شورا به تصویب نرسید.

    اعضای شورا همچنین با برگزاری جلسه فوق العاده شورا به منظور انتخاب هیئت رئیسه جدید موافقت کردند.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    از مارسی و ملبورن تا ونکوور و نیویورک، مجسمه‌هایی در شهرهای سراسر جهان ساخته شده‌اند که با القای مفاهیم هنری، اجتماعی و سیاسی تاکنون توجه طیف وسیعی از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *