جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۲۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 948
  • اعضای شورای شهر به صفرهای بیشتری نیاز دارند

    سرکار خانم ناهید خداکرمی عضو منتخب شورای شهر تهران در توئیتر نوشته‌اند «نیکوتر است تا احزاب، بزرگان و سیاستمداران به جای مصاحبه و جوسازی برای تحمیل گزینه‌های خود برای شهردار تهران، کار را به منتخبین مردم بسپارند.»
    من با ایشان موافقم که سیاستمداران برای تحت فشار قرار دادن اعضای شورای شهر، برای تحمیل کردن و برای منافع سیاسی و اقتصادی مصاحبه می‌کنند، لابی می‌کنند و تقریباً هر کاری از دست‌شان برآید می‌کنند؛ اما مهم‌تر این است که اعضای شورای شهر برای مقابله با این فشارها و باز شدن راه انتخاب شایسته چه می‌کنند.
    اعمال فشار و تحمیل گزینه‌ها زمانی امکان‌پذیر می‌شود که شورای شهر به جای شفافیت، تصمیم‌گیری در خفا و پستوهای سیاسی را برگزیند؛ و بیش از آن وقتی تحت تأثیر قرار می‌گیرد که هنوز شورای شهر منتخب یک گزارش درباره ادراک خود از مسائل شهر تهران ارائه نکرده است. شورای شهر منتخب هنوز نگفته است که تهران را چگونه شهری، با چه مشکلاتی، با چه مسائلی که در اولویت قرار دارند و با چه دستور کاری برای شورای شهر می‌بیند؛ و به این ترتیب معلوم نیست شهردار برای کدام شهر انتخاب می‌شود.
    در ضمن، اعضای شورای شهر توهم نداشته باشند که چون منتخب هستند، بیست‌ویک نفری می‌توانند از پس مشکلات شهر برآیند، در مقابل فشارهای گروه‌های قدرت و ثروت مقاومت کنند، و با پنهان‌کاری و آشکار نساختن مسائل و مشکلات قادرند آن‌ها را حل کنند. تهران آن قدر مسائل بزرگی دارد که شما به قرار دادن صفرهای بیشتر در جلوی تعداد افراد شورای شهر نیاز دارید. شما فقط ۲۱ نفر هستید، اما اگر ۲۱۰ نفر، ۲۱۰۰ نفر، ۲۱۰۰۰ نفر، ۲۱۰۰۰۰ نفر یا ۲۱۰۰۰۰۰ نفر همراه، دنبال‌کننده اخبار و اقدامات شورا، و حامی داشته باشید؛ کارتان بیشتر پیش می‌رود. همراه کردن این تعداد شهروند با شما، با شفافیت و بیرون آمدن از حلقه‌های شائبه‌دار سیاست ایران امکان‌پذیر است. دیر بجنبید، زیر آوار مسائل شهر تهران دفن خواهید شد.



    مطلب پیشنهادی

    درآمدهای خیالی

    «17 همت از درآمد به‌دست‌آمده شهرداری در سال گذشته که هزینه نشده کجاست؟» این سؤال احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران است پس از آنکه خزانه‌دار شورای شهر گزارشی از حساب و کتاب‌های شهرداری در مهر ماه می‌دهد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *