سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 11033
  • امنیت شهری در سیاست‌گذاری معطوف به پیشگیری
    امنیت زیرگذرهای شهری افزایش می‌یابد

    امنیت زیرگذرهای شهری افزایش می‌یابد

    به گزارش برزن نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، علیرضا صحراگرد با اعلام این خبر اظهارکرد: زیرگذرهای شهری به عنوان یکی از تسهیلات شهری، در راستای کنترل عبور و مرور شهروندان به منظور کاهش تصادفات ناشی از عبور عابران پیاده از تقاطع‌های سواره‌رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و  در سال‌های اخیر با توجه به توسعه مسیرهای سواره رو در سطح این کلانشهر به طور گسترده‌ای ساخته شده‌اند.

    وی افزود: امنیت این زیرگذرها به ویژه در هنگام تاریکی هوا، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری بوده  و به همین منظور در طی سال‌های اخیر اقدامات مختلفی از سوی معاونت خدمات شهری صورت گرفت تا شهروندان عزیز مشهدی با اطمینان خاطر بیشتری از این مسیرها تردد کنند.

    مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری تصریح کرد: در حال حاضر بازدید شبانه روشنایی زیرگذرها در دستور کار ناظرین شب مناطق قرار دارد و هر شب در شروع بازدید، این ناظرین روشنایی زیرگذرها را به طور کامل کنترل  و در صورت مشاهده هرگونه نقص در سیستم روشنایی، موارد را جهت رفع نقص به ادارات خدمات شهری منطقه اطلاع رسانی می کنند.

    صحراگرد خاطرنشان کرد: در راستای افزایش امنیت این زیرگذرها اقداماتی نظیر رنگ آمیزی روشن و فسفری جهت زیرگذر بلوار کلانتری، نصب پروژکتور های مخصوص در ورودی زیرگذرها نظیر زیرگذر بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و بررسی واگذاری  قسمتی از زیر گذر ها به صنوف مختلف به صورت پایلوت در حال انجام است.

    وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است تا پس از بررسی نتایج استفاده از این روش‌ها و در صورت نتیجه بخش بودن آن‌ها، از این روش‌ها در راستای ارتقای امنیت سایر زیرگذرها نیز استفاده شود.

    صحراگرد افزود: شهرداری با صرف هزینه بالا کلیه روشنایی زیر گذرها را تکمیل می‌کند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بالغ بر  ۹۵ درصد خاموشی‌های زیر گذرها، بدلیل سرقت و تخریب تجهیزات روشنایی است.

    وی در پایان گفت: از شهروندان محترم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه مشکل در این خصوص،  با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس بگیرند تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.



    مطلب پیشنهادی

    تکنولوژی‌های شهر هوشمند برای افراد نابینا و کم‌بینا

    تکنولوژی‌های شهر هوشمند برای افراد نابینا و کم‌بینا

    شهر هوشمند با خدمات فراگیر و دردسترس، زندگی و رفت‌وآمد برای افراد نابینا و کم‌بینا را آسان می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *