یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۳۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 307
  • انتقاد مهندس سهراب مشهودی از وزیر راه و شهرسازی و پاسخ مدیر بخش مطالعات بنیادی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

    به گزارش برزن نیوز: مهندس سهراب مشهودی مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور پارسوماش پایدار و مولف کتاب مبانی طرح های سیال شهری در خصوص شهرهای ریل پایه از وزیر راه و شهرسازی انتقاد کردند که موجب واکنش خانم دکتر مهتا میرمقتدایی  مدیر بخش مطالعات بنیادی، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و نویسنده کتاب هویت کالبدی شهر مطالعه موردی تهران شد. و متن این نقد و پاسخ ان در زیر آمده است.

    سهراب مشهودی:
    دکتر آخوندی ، از اوایل حضورشان ،بدرستی به شهرهای ریل پایه اشاره کردند. برای تحقق آن لازم بود که اقدامات زیر صورت پذیرد.
    ۱. شرح خدمات طرحهای شهری که، فاقد توجه باین امرند، براین اساس اصلاح شوند.
    ۲٫ تمام طرحهای شهری موجود، که حداقل ۵ سال به انتهای دوره برنامه شان باقیست، با طرحهای تجدید نظر ، در این راستا قرار گیرند.
    ۳٫ برای تحقق این برنامه ها تامین اعتبار کافی صورت گیرد.
    ۴. هزینه های اضافی ناشی از امر ریل پایه شدن شهرها بر دوش نحیف شهرداریها، محاسبه شود و معلوم گردد آیا شهرداریها با بودجه هایشان، قادر به تامین آنها هستند و اگر نه. چگونه باید برایشان بودجه تامین شود؟
    **** در این صورت ایشان به عنوان وزیر موظف ، به انجام مباحث شهرسازی کشور، باید الان پاسخگوی این مباحث باشند و نه در ماه آخر صدراتشان ، مثل یک کارشناس آزاد ،دوباره آنرا مطرح فرمایند.

    مهتا میر مقتدایی: با سلام و تشکر از نظرات ارزشمند شما، فرآیند تصویب سند بسیار زمان بر و طولانی بود زیرا لازم بود نظرات نهادهای مختلف دریافت شده و لحاظ شود. در عین حال موارد شماره یک و دو در سند ذکر شده است. موارد مربوط به تحقق پذیری و تامین بودجه نیز بسیار حائز اهمیت هستند و قطعا در تهیه راهنمای طراحی مرتبط با سند شهرسازی مبتنی بر حمل و نقل همگانی لحاظ خواهند شد،



    مطلب پیشنهادی

    شهر جدید خلیج فارس؛ آری یا خیر؟

    شهر جدید خلیج فارس؛ آری یا خیر؟

    تغییرات ایجاد شده مانند ساخت شهر جدید خلیج فارس لزوما کشور را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند و حتی می‌تواند دست‌آوردهای حاصل از ظرفیت‌های طبیعی سواحل جنوبی برای حرکت‌های بعد را هم تباه کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *