جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۵۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 19856
  • ترافیک در طرح جامع شهر همدان
    متخصصان معماری همدان: آقای وزیر! طرح جامع شهری پر از ایراد است، جلوی تصویب آن را بگیرید

    انقلاب بزرگ در ساخت و ساز با طرح بازآفرینی محلات

    مجید صالحی‌امیر با اشاره به طرح بازآفرینی محلات استان همدان گفت: این طرح در راستای نوسازی شهری در استان انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه با اجرای این طرح انقلاب بزرگی در ساخت و ساز در محله‌های قدیمی رخ می‌دهد افزود: بازآفرینی محلات مُشوق خوبی برای حضور انبوه سازان است تا در محله‌های هدف بازآفرینی سرمایه‌گذاری کنند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: مصوب شده است که ۹ شهر استان همدان این طرح را اجرا کنند و محله‌ها نیز مشخص هستند.

    صالحی‌امیر با بیان اینکه بر اساس ماده پنج به شهرداری‌ها ابلاغ شده است که برای اجرای طرح بازآفرینی محلات به مراجعه‌کنندگان کمک کنند تصریح کرد: طرح‌های تشویقی در بحث دریافت پروانه ساخت و همچنین تسهیلات برای مردم در نظر گرفته شده است.

    وی با اشاره به اینکه این کار به نفع شهرداری‌ها نیز هست گفت: اگر شهرداری‌ها همکاری و تبلیغ در این خصوص داشته باشند درآمدزایی قابل قبولی از محل دریافت پروانه‌های ساخت برای آن‌ها دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با تاکید براینکه بازآفرینی محله‌های قدیمی بسیار اقتصادی است افزود: با توجه به اینکه در این محله‌ها مسجد، مدرسه و درمانگاه وجود دارد دیگر نیازی به ساخت این مکان‌ها نیست در نتیجه بازآفرینی خانه‌های قدیمی از همه نظر به نفع است.

    صالحی‌امیر امیر در پایان خاطرنشان کرد: در شهر همدان محله‌هایی همچون جولان، منوچهری، دیزج، حصار و درکل محله‌های حاشیه نشین که کوچه‌هایی تنگ دارند در طرح بازآفرینی محلات هستند.

    عصرهمدان



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *