یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۴۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 3262
  • استعفای نجفی فقط بدلیل بیماری نیست/ افکار عمومی علت استعفای نجفی را نمی‌پذیرد
    استعفای نجفی فقط بدلیل بیماری نیست/ افکار عمومی علت استعفای نجفی را نمی‌پذیرد

    ایجاد مرکز پژوهش های شورای شهر تهران به زودی

    محمود میرلوحی با اشاره به ایجاد مرکز پژوهش های شورا گفت: تجربه خوب مجلس در خصوص ایجاد مرکز پژوهش ها باعث شد تا الگوگیری از این تجربه مرکز پژوهش های شورا را راه اندازی کنیم. نباید این ساختار را یک ساختار اضافی تلقی کرد زیرا این مرکز می تواند جنبه های مختلف لوایح شهرداری را مورد کارشناسی و مطالعه قرار دهد.

    وی با اشاره به لزوم بررسی لوایح و پیوست های ارسال شده به شورا توسط یک تیم کارشناسی اظهار داشت: نباید بررسی لوایح در شورا  بدون بررسی دوباره و کشف نواقص احتمالی ا نجام شود بلکه می توان با یک کار پژوهشی قوی طرح ها و یا لوایح به صورت جامع و کامل تکمیل شده و در زمان تصمیم گیری هیچ گونه نقصی وجود نداشته باشد زیرا نقص احتمالی پس از اجرا، هزینه های بالایی بر شهر وارد می کند.

    معاون اجرایی شورای شهر تهران با بیان اینکه وزارت کشور اعلام کرده این مرکز باید به صورت برون سپاری فعالیت کند، تصریح کرد: قرار نیست به بدنه شورا اضافه کنیم. افرادی که هم دارای تجربه تئوریک و دانشگاهی باشند و هم تجربه کار اجرایی داشته باشند، بسیار اندک و محدود هستند و نیازی به رسوب و استخدام در بدنه شورا ندارند. این عده کارشناس برجسته که تعداد مشخصی هم هستند می توانند لوایح، طرح ها و پیشنهادات کمیسیون ها و شهرداری را به صورت عمیق و همه جانبه مورد بررسی قرار دهند.

    میرلوحی در پاسخ به این پرسش که آیا مرکز پژوهش ها تبدیل به منبع تولید طرح خواهد شد یا تنها به بررسی کارشناسی لوایح خواهد پرداخت؟ گفت: اگر فعالیت های شورا را در چند ماه  اخیر بررسی کرده باشید می بینید که کارخانه تولید مصوبات تعطیل شده و اگر طرحی هم در صحن مطرح شده الزامی از آوردن لایحه از سوی شهرداری بوده است. ایجاد مرکز پژوهشها در دستور کار هیأت رئیسه است و به زودی اجرایی می شود.

    وی در خصوص تغییر بدنه کارشناسی شورای شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل تغییر دیدگاه های اعضاء شورا و  اولویت حوزه برنامه ریزی ممکن است بدنه کارشناسی تغییراتی داشته باشد اما در حال حاضر از شهریور تا به امروز تنها ۲۰ درصد بدنه شاغل در شورا تغییر کرده اند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *