شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 20482
  • ایستگاه‌های متروی دبی کم‌مصرف شد

    ایستگاه‌های متروی دبی کم‌مصرف شد

    اداره راه و حمل‌ونقل دبی از تکمیل فاز اول و دوم پروژه صرفه‌جویی در انرژی خود با نصب ۱۹ هزار و ۹۶۸ لامپ LED کم‌مصرف در ایستگاه‌ها و تأسیسات مترو خبر داد و از انعقاد یک قرارداد همکاری با خدمات وب آمازون برای حمایت از گذار به رایانش ابری رونمایی کرد که آن را قادر می‌سازد تا بهترین دانش، شیوه‌ها و رویکردها را در زمینه‌های برنامه‌نویسی کاربردی، هوش مصنوعی و راه‌حل‌های داده‌محور در کنار واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و اینترنت اشیا تبادل کنند.

    کاهش ردپای کربن

    پروژه انرژی دبی به صرفه‌جویی حدود ۱۶.۷ میلیون کیلووات انرژی طی دو سال، معادل هفت میلیون و ۶۰۰ هزار درهم و کاهش ردپای کربن به میزان هفت‌هزار و ۲۸۳ تن دی‌اکسیدکربن منجر شده است.

    پروژه بخشی از ابتکار این سازمان برای دستیابی به پایداری و ارائه یک سیستم حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست، همچنین حمایت از استراتژی یکپارچه انرژی دبی با هدف صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در انرژی تا سال ۲۰۳۰ است و شامل جایگزینی انواع وسایل روشنایی معمولی در تأسیسات و ایستگاه‌های متروی دبی با چراغ‌های LED می‌شود که تقریباً ۹۵ درصد از انرژی را جبران می‌کند. انرژی مورد استفاده به نور تبدیل می‌شود، هدر نمی‌رود و تنها با پنج درصد گرما به یک گزینه روشنایی سازگار با محیط زیست و ارزان‌تر تبدیل می‌شود که بیانگر تعهد اداره حمل‌ونقل دبی به شیوه‌های پایدار است.

    فاز اول طرح منطقی‌سازی مصرف برق دبی در سال ۲۰۲۱ با جایگزینی هفت‌هزار و ۲۰۰ واحد روشنایی کم‌مصرف آغاز شد که با صرفه‌جویی حدود چهار میلیون و ۹۸۱ هزار وات ظرف مدت یک سال و کاهش ردپای کربن با اندازه ۲۱۴۲.۲۴ تن انرژی همراه بود. فاز دوم پس از تعویض ۱۲ هزار و ۷۶۸ واحد روشنایی کم‌مصرف و صرفه‌جویی چهار میلیون و ۹۸۱ هزار و ۹۶۴ کیلوواتی در طول سال دوم و کاهش پنج‌هزار و ۱۴۱ تن دی اکسید کربن تکمیل شد.

    ایستگاه‌های متروی دبی کم‌مصرف شد

    اکنون کار روی فاز سوم این پروژه آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تکمیل شود. این مرحله شامل نصب ۱۲ هزار و ۷۱۷ واحد روشنایی کم‌مصرف در پارکینگ‌ها و تأسیسات وابسته به متروی دبی است که پیش‌بینی می‌شود با هفت‌میلیون و ۲۹۶ هزار و ۵۷۶ کیلووات معادل سه‌میلیون و ۳۴۹ هزار و ۱۲۸ درهم و کاهش تولید سالانه پنج‌هزار و ۱۴۱ تن دی‌اکسیدکربن همراه باشد.

    گذار به رایانش ابری

    اداره حمل‌ونقل دبی به‌دنبال به‌کارگیری آخرین فناوری‌های دیجیتال برای حمایت از استراتژی گذار به رایانش ابری و افزایش تحول دیجیتال در فعالیت‌های خود و به‌طور کلی امارات از طریق مشارکت با خدمات وب آمازون است که به بهبود خدمات برای عموم مردم کمک می‌کند. این توافق‌نامه در خدمت تلاش‌های این اداره برای ارتقای رهبری و دستیابی به مسیرهای خود در گذار به رایانش ابری با به‌کارگیری آخرین نوآوری‌ها برای همگام شدن با توسعه فناوری در کشور از طریق همکاری با شرکت‌های تخصصی بخش خصوصی از جمله خدمات وب آمازون قرار دارد.



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *