شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 20451
  • بافت فرسوده کدام محله‌ های تهران در سال آینده نوسازی می شوند؟ | بازگشت حیاط ۲۰ متری به خانه های شهر

    بافت فرسوده کدام محله‌ های تهران در سال آینده نوسازی می شوند؟ | بازگشت حیاط ۲۰ متری به خانه های شهر

    سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره آخرین وضعیت ساخت محلات الگو گفت: در حال حاضر برخی از ۱۱ محله الگو در مرحله اجرا و بعضی در مرحله برنامه ریزی قرار دارند. تولید مسکن ما عموما در غالب محلات الگو است تا خدمات را در کنار مسکن تامین کنیم. محلات الگوی نفرآباد و منطقه ۱۹ در مرحله اجرا قرار دارد. محله الگوی سازمان آتش‌نشانی هم در ۳۰ هکتار به زودی آغاز می‌شود.

    هدایت با بیان اینکه در ساخت محلات الگو به تکنولوژی‌های نوین، سرعت ساخت، معماری سبز، استفاده از پساب فاضلاب، انرژی‌های نو، پنل‌های خورشیدی، موضوع بالکن و حیاط ۲۰ تا ۲۵ متری توجه شده است، گفت: محلات الگوی حسینی ۱و۲ در منطقه ۱۸، موقوفه‌ مروی و تره‌بار در منطقه ۱۹، تهرانسر و آماد و آتش نشانی در منطقه ۲۱، مروارید شهر، کمیل و کنی در منطقه ۲۲، اسلام‌آباد در منطقه۲ در مرحله اجرا یا برنامه ریزی قرار دارند.

    او با تاکید بر اینکه برای سال آینده سیاست بسته تکمیلی تشویقی بافت فرسوده با استفاده از تجربیات امسال در دستور کار قرار دارد، گفت: بسته بازآفرینی امسال در بخشی از محدوده بازآفرینی کارساز نبود که با همراهی وزارت راه و شهرسازی این بسته به روز خواهد شد تا بسته نوسازی در محدوده‌هایی که کارساز نبود، اجرایی شود.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه در بودجه امسال حدود ۶ پروژه خدماتی در محدوده بازآفرینی در محله ده‌ونک، گلاب‌دره، سیمین قلعه و همچنین برای شن‌چاله‌های منطقه ۱۸ دیده شده است، گفت: همچنین برای شروع عملیات خدماتی در زیرساخت‌های منطقه ۱۹ اعتبار پیش بینی شده است.

    هدایت با اشاره به اینکه برای پروژه هایی که سال گذشته در بافت‌ فرسوده پیگیری کردیم و طرح های موضعی آنها تصویب و ابلاغ شد،گفت: امسال سه هدف را دنبال می کنیم،استقرار دفاتر توسعه گری برای همراهی مردم در ساخت مسکن معوض، اجرای پروژه‌های مسکن معوض و تامین خدمات در پروژه های مسکن معوض جزو اهداف است.

    او تصریح کرد: برای اولین بار در محدوده ده‌ونک در زمینی که متعلق به شهرداری تهران است، یک پروژه چندمنظوره خدماتی را سال آینده کلنگ‌زنی می‌کنیم. همچنین برای محدوده کن چند پروژه خدماتی پیش بینی کرده ایم. عملیات اجرایی پروژه خدماتی اسلام‌آباد هم سال آینده آغاز می‌شود. در محدوده هایی که قبلا شهرداری فقط برای خدمات اولیه حضور داشت، سال آینده مداخلات جدی و موثر برای توسعه خدمات خواهد داشت. پیش بینی ما این است روند نوسازی، سال آینده روند خوبی باشد. امسال ۳درصد پلاک‌های باقی مانده بافت فرسوده باید نوسازی می‌شد که خوشبختانه تقریبا انجام شده است.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه باغ‌راه حضرت زهرا(س) تا سال آینده افتتاح خواهد شد، گفت: ۶ پیمانکار مشغول فعالیت بودند که سه پیمانکار اضافه شدند تا سرعت کار بالا برود.

    هدایت افزود: باغ‌راه حضـرت زهرا(س)، بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در تهران به طول ۹.۵ کیلومتر و عرض ۳۰ تا ۳۵ متر است. این پروژه در دو منطقه ۱۷ و ۱۸ در حال انجام است و به عنوان محور گردشگری در این دو منطقه محسوب می‌شود که در ادامه به رودخانه کن متصل می‌شود. در پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) سرانه‌های فرهنگی،‌ آموزشی و درمانی و غیره در نظر گرفته شده است.

    منبع: همشهری آنلاین


    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *