جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۵۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 14560
  • مدیریت شهری کارآفرینی
    تحقیق و پژوهش موتور محرکه مدیریت شهری

    تحقیق و پژوهش موتور محرکه مدیریت شهری

     هدف مرکز مطالعات تداوم جلسات در راستای اهداف کمیته‌ها بصورت تخصصی است؛ تولید فکر و استفاده از ایده اساتید دانشگاهی، دانشجویان و مردم برای بهبود شرایط مدیریت شهری از ضروریات است، به همین منظور به دنبال سازو کاری برای استفاده از نظرات افراد از قشر‌های مختلف هستیم.

    رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص تولید و رشد علمی تاکید کرد و افزود: تعهد اخلاقی افراد برای حضور در جلسات برایمان جایگاه والایی دارد، نه تنها هیچ محدودیتی برای فعالیت وجود ندارد بلکه باید قدم‌هایی برای مانع زدایی‌ها و تسریع ارایه خدمات به مردم برداریم.

    وی با بیان اینکه ما باید با تحقیق، پژوهش و علم، دِین خود را ادا کنیم، ابراز داشت: تحقیق و پژوهش از مهم‌ترین محور‌های پیشرفت است و می‌تواند موتور محرکه مجموعه مدیریت شهری باشد اگر تحقیق و پژوهش نباشد، دانش بشری فزاینده نخواهد بود. باید با حرکت به سمت و سوی تولید محتوا، افکار نو و خلاقانه به جامعه و مدیریت شهری تزریق شود.

    وی تصریح کرد: امروزه باید از ظرفیت نیروی متخصص که در جامعه وجود دارداستفاده کنیم، باید پژوهش‌های صورت گرفته را وارد فاز عملیاتی و اجرایی کنیم همچنین باید موازی کاری در حوزه پژوهشی بویژه قسمت‌های مختلف شهرداری به حداقل ممکن برسد تا با اتخاذ خط مشی واحدبتوانیم از نتایج پژوهش‌ها در پیشرفت شهر بهره ببریم.

    رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: هدف مرکز مطالعات تداوم جلسات در راستای اهداف کمیته‌ها بصورت تخصصی است؛ تولید فکر و استفاده از ایده اساتید دانشگاهی، دانشجویان و مردم برای بهبود شرایط مدیریت شهری از ضروریات است، به همین منظور به دنبال سازو کاری برای استفاده از نظرات افراد از قشر‌های مختلف هستیم.

    اجرای پروژه ساخت شهرک توریستی باغ ویلا

    شهابی نیا گفت: مدیریت شهری همدان از هرگونه سرمایه گذاری که زمینه اشتغال و رونق اقتصادی و گردشگری در سطح شهر را فراهم سازد، استقبال می‌کند.

    وی با بیان اینکه تدوین سیاست‌های کلان سرمایه‌گذاری شهری به منظور جلب، جذب و هدایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکی از وظایف کمیسیون سرمایه‌گذاری است.

    وی افزود: شناسایی موانع موجود در امر سرمایه‌گذاری و مشارکت در شهر و شهرداری همدان و سازمان‌های تابعه و تلاش در راستای رفع آنها وظیفه دیگر این کمیسیون بوده که پیگیری‌هایی انجام شده است.

    رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه نباید کلنگ طرح‌های عمرانی در شهر همدان صوری به زمین زده شود، تصریح کرد: این در حالی است که باید طرح‌های عمرانی نیمه تمام را تکمیل و به سرانجام برسانیم.

    وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: اگر فرصت‌ها را احصا کرده و جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم، می‌توانیم حتی در سطح بین‌الملل نیز سرمایه‌گذاری کنیم.

    شهابی نیا با اشاره به اینکه ایجاد فضایی امن برای بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه گذاران، از اولویت‌های مدیریت شهری است، ادامه داد: مدیریت شهری همدان از هرگونه سرمایه گذاری که زمینه اشتغال و رونق اقتصادی و گردشگری در سطح شهر را فراهم سازد، استقبال می‌کند.

    رئیس کمیته سرمایه گذاری کمیسیون برنامه و بودجه، سرمایه گذاری و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان در ادامه، با بیان اینکه ایراداتی به مباحث سرمایه‌گذاری در همدان وارد است، اظهار کرد: ابتدا باید بسترهای سرمایه‌گذاری در شهر فراهم شود تا سرمایه‌گذاران با خیالی آسوده و بدون هدر رفت وقت وارد شده و تنها دغدغه آن‌ها شروع کار در شهر همدان باشد، متأسفانه برای برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مقدمات کار مانند تغییر کاربری زمین، اخذ امتیازات لازم انجام نشده است.

    شهابی‌نیا به برگزاری جلسه به منظور تسهیل کار سرمایه‌گذار ترکیه‌ای برای اجرای پروژه ساخت شهرک توریستی باغ ویلا با شهردار اشاره کرد و گفت: کمیته سرمایه گذاری شورا با بررسی وضعیت پروژه به دنبال رفع موانع مذکور است و مقرر شده از ظرفیت سرمایه‌گذار ترکیه‌ای، در سایر پروژه‌های شهرداری نیز استفاده شود.

    وی تصریح کرد: رویکرد شهرداری همدان جذب سرمایه گذار در اجرای طرح‌های بزرگ و اثربخش به ویژه در حوزه گردشگری است؛ از سویی، پروژه صنعتی بازیافت هواپیما در اشتغال و درآمدهای پایدار تأثیر مستقیم و غیرمستقیم دارد.

    رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، توانمندسازی بومی و تولیدات استان مورد استفاده در بازیافت هواپیماها قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: انبوه هواپیماهای فرسوده داخلی همچنین مقرون به‌صرفه بودن بازیافت هواپیماهای کشورهای همسایه در ایران از جمله دلایل توجیهی این طرح است.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *