دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۰۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 20131
  • تحول صنعت غذا در شهر هوشمند عربستان

    تحول صنعت غذا در شهر هوشمند عربستان

    شهر هوشمند نئوم در عربستان سعودی، شرکت غذایی پایدار خود را راه‌اندازی کرده است. هدف این شرکت تعریف مجدد تولید، توزیع و مصرف مواد غذایی از طریق ایجاد راه‌حل‌های غذایی پایدار و نوآورانه در پنج شاخص اصلی شامل کشاورزی مقاوم در برابر آب‌وهوا، احیای پرورش آبزی، غذاهای جدید، تغذیه شخصی و تأمین غذای پایدار است.

     

    کاهش تغییرات آب‌وهوایی
    شرکت مواد غذایی پایدار نئوم که با حمایت وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان سعودی راه‌اندازی شد، با اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور هماهنگ است و تلاش‌های عربستان را برای تضمین امنیت غذایی، کاهش تغییرات آب‌وهوایی و دستیابی به انتشار صفر خالص کربن تا ۲۰۶۰ هدایت می‌کند.

    شرکت یادشده با تکیه بر تخصص جامعه‌ای از دانشمندان، کارشناسان صنعت و مبتکران در واقع پذیرش عصر جدیدی از صنعت غذا برای دستیابی به امنیت غذایی، با معرفی و ارائه راه‌حل‌ها و ابتکارات نوآورانه‌ای است که هدف آن تغییر سیستم غذایی جهانی کنونی و مقابله با مسائل ناشی از رشد سریع جمعیت، تغییر الگوهای مصرف، تغییرات آب‌وهوا و کاهش منابع طبیعی است.

    تحول صنعت غذا در شهر هوشمند عربستان

    تحول در زندگی ساکنان عربستان با راه‌اندازی شرکت جدید
    نئوم شتاب‌دهنده پیشرفت بشر به‌شمار می‌رود و شرکت مواد غذایی پایدار آن نشان‌دهنده تعهد عربستان برای ایجاد تحولی مثبت و طولانی‌مدت در زندگی ساکنان خود و سایر نقاط جهان است.

    رویکرد نوآورانه این شرکت یک محرک کلیدی در شکل دادن به چشم‌انداز آینده یک صنعت غذایی پایدار و ایمن خواهد بود و عربستان منتظر شکل‌گیری همکاری نزدیک با سرمایه‌گذاران، شرکا و کارشناسان صنایع غذایی در تبدیل ایده‌های بلندپروازانه به واقعیت، حمایت از تنوع اقتصادی در سراسر کشور و هم‌سویی با چشم‌انداز عربستان سعودی ۲۰۳۰ است.

    بنیاد مواد غذایی پایدار شهر نئوم عربستان قراردادهای مشارکت راهبردی محلی و بین‌المللی متعددی را با سازمان‌هایی امضا کرده است که در تعهد آن به تغییر آینده غذایی مشارکت دارند. این بنیاد از طریق این قراردادها که شامل دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله (کاوست)، دانشگاه و شرکت ماهی تبوک و پروژه‌های باغبانی وان در هوون و کارگیل می‌شود، در طرح‌های تحقیق و توسعه همکاری و از تخصص شرکا برای توسعه رویکردهای نوآورانه و پایدار برای تولید مواد غذایی استفاده خواهد کرد.

    تحول صنعت غذا در شهر هوشمند عربستان

    این بنیاد تبادل نظرات برای امنیت غذایی را برای ایجاد یک منبع غذایی انعطاف‌پذیر در راستای ابتکار سبز سعودی و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل رهبری می‌کند و متعهد به مشارکت سازمان مراقبت‌های سلامت نئوم، توسعه ابتکارات آموزشی برای ترویج غذای پایدار محلی و پرورش استعدادهای سعودی از طریق فرصت‌های آموزشی است.

    بنیاد غذایی نئوم به‌طور کامل با تعهد این شهر هوشمند برای ارائه محصولات غذایی با کیفیت بالا به بازار و ارتقای امنیت و پایداری غذایی در عین کمک به اهداف خودکفایی عربستان و اهداف بلندمدت اقتصادی آن همسو و نه‌تنها متعهد به شکل‌دهی یک سیستم غذایی جهانی متحول‌کننده در جهان است، بلکه با پیشگامی در فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های نوآورانه برای غلبه بر چالش‌های مرتبط با مواد غذایی و ایجاد آینده‌ای امن‌تر، پایدارتر و مرفه‌تر برای همه، معیاری جهانی را تعیین می‌کند.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *