چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۳۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 17954
  • خطر خرید خانه «بی‏‏‌تاییدیه»
    تدوین دو سند مهم درحوزه ساختمان و معماری و شهرسازی

    تدوین دو سند مهم درحوزه ساختمان و معماری و شهرسازی

    از وزارت راه و شهرسازی، «محمدمهدی حیدری» درباره بخشی از مهمترین فعالیت‌های آن مرکز در سال جدید توضیح داد: تجهیز آزمایشگاه‌ها از جمله برنامه‌های پیش روی مرکز تحقیقات است که در این زمینه به‌زودی نصب و راه‌اندازی آزمایشگاه کوره بزرگ مقیاس در برابر آتش تکمیل و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

    پیگیری طراحی و ساخت آزمایشگاه‌های ریلی و آکوستیک

    سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، طراحی و ساخت آزمایشگاه ریلی و آزمایشگاه آکوستیک را در سال جدید از دیگر اقدامات آن مرکز عنوان کرد.

    ۲ سند در حوزه ساختمان و معماری و شهرسازی تدوین می‌شود

    حیدری گفت: در حوزه تدوین ضوابط و مقررات، موضوعات مناسبی در دست پیگیری مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی قرار دارد. در همین زمینه با سازمان برنامه و بودجه تفاهماتی انجام و دو سند مهم در دست تدوین قرار گرفته است.

    وی، سندهای موضوع تفاهم با سازمان برنامه و بودجه را شامل شامل نقشه راه (سند) ضوابط و مقررات حوزه ساختمان و نقشه راه ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی برشمرد و تصریح‌کرد: سازمان برنامه و بودجه برای تدوین ضوابط و اسناد مرتبط با مسکن در لایحه بودجه امسال پیش بینی لازم را کرده است تا مرکز اعتبار داشته باشد و اسناد، ضوابط و مقررات لازم را تدوین کند.

    احیای دبیرخانه فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی

    سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، صنعتی‌سازی را از دیگر موضوع‌های موردتاکید مرکز عنوان کرد و از احیای دبیرخانه فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی خبر داد.

    حیدری یادآور شد: ویرایش ششم کتاب‌ فناوری‌های نوین در حوزه صنعتی‌سازی نیز انجام و در اختیار جامعه مهندسان قرار گرفته است.

    انجام مطالعات مکانیابی فرونشست و حریم گسلی ۶۰ پروژه نضهت ملی مسکن

    این مقام مسوول، همچنین از انجام مطالعات مکانیابی فرونشستی و حریم گسلی ۶۰ پروژه توسط مرکز تحقیقات برای اجرای طرح های مسکنی خبر داد.

    طراحی نرم‌افزار صنعتی‌سازی در همکاری با معاونت مسکن و ساختمان

    حیدری تصریح‌کرد: در همکاری با معاونت مسکن و ساختمان به دنبال طراحی نرم‌افزاری مبتنی بر صنعتی سازی مطابق با مبحث ۱۱ مقررات ملی و کنترل ساختمان هستیم.

    وی خاطرنشان‌کرد: در تلاش هستیم تا این نرم افزار بر روی نرم افزار سامانه نهضت ملی مسکن بنشیند و بر اساس آن ارزیابی کنیم که چند درصد صنعتی سازی در حال انجام است.

    ایرنا


    مطلب پیشنهادی

    هزینه آماده‌سازی هر واحد مسکن مهر ۲۰۰ میلیون تومان

    هزینه آماده‌سازی هر واحد مسکن مهر ۲۰۰ میلیون تومان

    بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی آماده‌سازی هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد که در خصوص باقیمانده‌های مسکن مهر، دولت آنرا متقبل شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *