جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۰۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 1934
  • بازآفرینی شهری تهران با نصف بودجه فعلی اداره میشود
    بازآفرینی شهری

    تهران را با نصف بودجه فعلی می توان اداره کرد

    محمود اولاد در گفتگو با خبرنگار برزن نیوز اظهار داشت تهران بسیار گران اداره می شود در حالی که این شهر را می توان با نصف بودجه فعلی اداره کرد.

    این دانش آموخته دکترای اقتصاد شهری که در نمایشگاه مطبوعات مهمان غرفه برزن نیوز بود گفت: با توجه به اطلاعات بدست آمده سرانه هر شهروند اصفهانی از بودجه  این شهر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، این شاخص در تهران دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، این در حالی است که خدمات ارائه شده به شهروندان تهرانی تفاوت معنا داری با خدمات ارائه شده در اصفهان ندارد وکیفیت خدمات ارائه شده به تهرانی ها بیشتر از اصفهانی ها نیست.

    وی گفت: بودجه سال ۱۳۹۶ تهران را می توان به میزان قابل توجهی کاهش داد، من معتقد هستم بودجه باید اصلاح و تا ۶۰۰۰ میلیارد تومان کاهش یابد ولی با توجه به شرایطی که در شهرداری حاکم است مدیران شهرداری روی ۲۰۰۰ میلیارد تومان توافق کرده اند. لذا هم اکنون کارگروه مالیه و اقتصاد شهری در حال تنظیم اصلاحیه بودجه و ارائه آن به شورای شهر است.

    اولاد در خصوص هزینه های اضافه بودجه بندی شهر تهران گفت: می توان به بودجه نگه داشت فضای سبز اشاره کرد، اگر در تهران با کمبود فضای سبز مواجه ایم پس چطور در موقع بودجه بندی  سرانه را  ٢٢ متر در نظر میگیریم؟ بودجه نگه داشت فضای سبز تهران در سال ۱۳۹۶ قریب به ۵۶۰ میلیارد تومان است.

    مشاور معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهر شهرداری تهران گفت: در بودجه ریزی شهر تهران آسفالت کردن خیابان متری  ٢٣٠ هزار تومان است در حالی که هزینه واقعی برای آسفالت هر متر مربع خیابان ٩٠ هزار تومان است. لذا در اصلاحیه بودجه این ارقام باید واقعی شود.

    این کارشناس اقتصاد و مسکن در مثال دیگری در خصوص غیر واقعی بودن ارقام در بودجه شهرداری تهران  به هزینه ساخت و ساز برخی کاربری های خدماتی اشاره کرد و گفت مثلا هزینه ساخت مسجد در یکی از خیابان های تهران متری ٢٠ میلیون تومان براورد شده است و برای ساخت سرویس بهداشتی متری ١٢میلیون تومان محاسبه شده است، شیر آب توالت عمومی اگر از طلا هم ساخته شود متری ۱۲ میلیون تومان هزینه نخواهد برد.

    وی در ادامه  برای تایید گفته های خود توسط مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران اشاره نمودند و گفتند مدتی پیش آقای فراهانی اعلام کرده بودند که تهران گران اداره می شود.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *