یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۱۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 17793
  • توجیه باورنکردنی برای قفل‌شدن تهران در هوای برفی
    عدم نظارت تاکسیرانی و سرگردانی مردم در روزهای برفی/ تاکسی‌ها در بست می‌روند!

    توجیه باورنکردنی برای قفل‌شدن تهران در هوای برفی

    در پی انتقادها به مدیریت شهری پس از بارش برف‌های اخیر در تهران، علیرضا جعفری، مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران در اظهاراتی مشکلات پیش آمده در ترافیک شهری پایان هفته پیش را به «برف بازی» نسبت داده است.

    مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران علت قفل شدن تهران در روزهای برفی را برف‌بازی مردم دانسته است!

    علیرضا جعفری، مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که علت مشکلات پنج‌شنبه گذشته در پایتخت و غافلگیری شهرداری تهران چه بود؟ تاکید کرد: «به دلیل برودت هوا برخی از معابر دچار یخ‌زدگی شد. تردد هم در معابر زیاد بود. ما هم گفتیم کوتاهی کرده‌ایم و عذرخواهی کردیم. نقصی در کارمان بود که هم ما عذرخواهی کردیم. بی‌سابقه‌ترین برف در سال‌های اخیر آمده است و با همکاری شهروندان تردد درست انجام می‌شود و شهروندان به دردسر نیفتادند. پنج‌شنبه قبلی حجم تردد زیاد‌ بود و همه آمده بودند برف‌بازی و دمای هوا هم پایین بود. ما در دو نقطه در شهر مشکل داشتیم و عذرخواهی هم کردیم.»

    جعفری در پاسخ به این سوال که چقدر کم‌تجربگی شهرداران نواحی و مناطق موجب بروز مشکل در شهر تهران شد؟ تاکید کرد: «این حرف‌ها را بگذاریم کنار. من بگویم فلانی بلد نبود؟ معاون خدمات شهری از ساعت دو بامداد آماده خدمت‌رسانی به مردم بود. پرسنل خدمات شهری از شب آماده‌باش بودند. شهردار تهران تا حدود سه صبح شهر را رصد کرده است. بگذارید شیرینی این کار به کام بچه‌ها بماند. دیگر دنبال پنج‌شنبه (هفته گذشته) نباشید. ما عذرخواهی کردیم.»

    دیروز در هیچ نقطه تهران ترافیک سنگین و انسداد نبود!

    در حالی که نقشه ترافیکی گوگل‌مپ دیروز نشان می‌دهد که معابر تهران به دلیل ترافیک ناشی از برف قفل شده است، روزنامه همشهری مدعی شده دیروز در هیچ نقطه تهران ترافیک سنگین و انسداد وجود نداشت!

    روز گذشته علاوه بر نیروهای ستاد برف‌روبی که پا در میدان نبرد با برف گذاشته بودند، تعدادی از نیروها هم در مرکز مانیتورینگ سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، آماده‌باش بودند تا وضعیت تهران برفی را لحظه به لحظه پایش کنند و گزارش ارائه دهند.

    با توجه به اطلاع قبلی، نیروهای شهرداری آماده‌باش بودند و اقدامات به‌موقع انجام شد و با توجه به رصدهای انجام‌شده، مشکلی در تردد شهروندان وجود نداشت؛ البته در برخی از نقاط برای لحظاتی تردد خودروها به‌سختی انجام می‌شد که اقدامات به فوریت انجام و تردد روان‌سازی‌ صورت گرفت. به‌طور کلی در هیچ نقطه‌ای ترافیک سنگین یا انسداد قطعی که روز پنجشنبه در یادگار امام رخ داد، وجود نداشت و شهروندان با مشکل خاصی روبه‌رو نبودند.

    روزنامه هم میهن



    مطلب پیشنهادی

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    مقامات وزارت راه و شهرسازی گزارش «رهگیری، شناسایی و اقدام» در فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اعلام کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *