دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۱۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 12440
  • جلب مشارکت کودکان، یکی از اهداف مهم شهر دوستدار کودک است
    جلب مشارکت کودکان، یکی از اهداف مهم شهر دوستدار کودک است

    جلب مشارکت کودکان، یکی از اهداف مهم شهر دوستدار کودک است

    محمد عزتی با اعلام خبر رونمایی از پوستر پویش “کودکان و توسعه شهر”، افزود: پوستر پویش کودکان و توسعه شهر در قالب شهر دوستدار کودک و در راستای تهیه سند فرادست طراحی شهری تبریز رونمایی شد که در این پوستر به کودکان گفته شده که نقاشی بکشند، مطلب بنویسند و به شهردار بگویند که دوست دارند فضاهای شهری چگونه باشد.

    او اضافه کرد: همه کودکان و نوجوانان تا ۱۸ سال تمام می توانند در این پویش جمعی شرکت کنند. به آثار مرتبط در این پویش، به قید قرعه و تفکیک گروه های سنی جوایز نفیس اهدا می شود.

    عزتی با بیان اینکه اخذ نظر کودکان در راستای تهیه سند فرادست طراحی شهری تبریز موضوع مدنظر شهر دوستدار کودک است، گفت: در موضوع شهر دوستدار کودک، همه باید کودک را دوست داشته باشند و این مسئولیت نباید فقط متوجه شهرداری تبریز باشد.

    او افزود: با چنین اقداماتی، دیدگاه توجه و حمایت از کودکان در شهر رواج پیدا می کند و این موضوع باید به یک مطالبه عمومی در تمامی نهادها و ادارات تبدیل شود.

    معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز اعلام کرد: طبق تصمیمی که اتخاذ شده، در تمامی پاساژها و کاربری های عمومی باید اتاق مادر و کودک وجود داشته باشد. این اتاق در تفرجگاه عون بن علی، ائل گلی و در ترمینال تبریز نیز ایجاد می شود.

    او به لزوم مشارکت بهزیستی و آموزش و پرورش که با کودکان ارتباط مستقیم دارند، اشاره کرد و گفت: در خصوص خواسته های کودکان که در دین و مسلک ما هم به آن توجه زیادی شده است، باید مطالبه عمومی ایجاد شود و این موضوع به تدریج جایگاه خود را به دست بیاورد.

    مهرتبریز



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *