شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 17259
  • آغاز بازنگری زمان بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی پایتخت
    حمید برادران مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران از مناسب سازی چراغ های راهنمایی و رانندگی پایتخت درباره مناسب سازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با تاکید بر اینکه طرح اطلاع رسانی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی برای نابینایان تحت عنوان آلارم صوتی در برخی از چراغ‌ها اعمال شده است، تصریح کرد: با همکاری انجمن نابینایان، بهزیستی و معاونت شهرسازی در قالب طرح بهسازی معابر برای عبور ایمن نابینایان، ۱۶ تقاطع نابینایان را با انجمن نابینایان و بهزیستی شناسایی کردیم که این تقاطع‌ها به سیستم آلارم صوتی مجهز شدند. مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: سیستم چراغ راهنمایی و رانندگی به آلارم صوتی مجهز شده که این آلارم دائم الاجرا است، یعنی هنگام ثبت شدن چراغ آلارم پخش می‌شود و تا نزدیک شدن به زمان پایان سرعت پخش آلارم بیشتر می‌شود و این برای نابینایان تکرار می‌شود. برادران اضافه کرد: در حال برنامه ‌ریزی هستیم تا تعداد تقاطع‌های مناسب سازی شده برای نابینایان افزایش یابد.

    جمع آوری ۳۵ درصد از چراغ های چشمک زن در تهران | حذف گاردریل و نرده‌های اضافی از سطح شهر؟

    مهدی گلشنی در این باره توضیح داد: باید تا حد ممکن علائم عمودی، گاردریل و نرده‌های اضافی سطح شهر که تاثیری بر ایمنی و تردد ندارد را جمع آوری کنیم.

    او با بیان اینکه در تعدادی از بزرگراه‌ها و معابر، گاردریل و نرده‌های اضافی نصب شده است که هیچ تأثیری ندارند، افزود: این موارد اضافه نیازمند نگهداری هستند که این نگهداری هم هزینه اضافی دارد. برهمین اساس معاون شهردار تهران تأکید کرده است تا حد ممکن، موارد زائد و همچنین مواردی که تأثیری در عملکرد ایمنی معبر ندارند، حذف شوند.

    مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرای این طرح گفت: قرار است که با همکاری پلیس راهور از طریق مناطق ۲۲ گانه، این طرح انجام شود.

    گلشنی در ادامه سخنان خود به چراغ‌های اضافی چشمک زن راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد چراغ‌های چشمک زن سطح شهر زائد هستند. این موارد زائد در حال شناسایی هستند تا جمع آوری شوند.

    او اضافه کرد: باتری چراغ‌های چشمک زنی که سرقت می‌شود هزینه مازادی بر شهرداری و شهروندان تحمیل می‌کند؛ با جمع آوری موارد زائد، در هزینه‌های نگهداری شهر صرفه جویی می‌شود.

    مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: از جمله اقداماتی که طی دو هفته گذشته انجام شده، تفویض اختیارات به معاونان ترافیک مناطق است؛ برای مثال اختیاراتی از سمت سازمان تاکسیرانی یا در حوزه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی  به مناطق داده شده است. نتیجه این تفویض اختیارات، سرعت گرفتن فعالیت‌ها و اقدامات است. انتظار می‌رود که در سه ماهه پایانی امسال عملکرد موثر و مطلوب‌تری  داشته باشیم.

    گلشنی درباره نصب تابلوهای راهنمای مسیر در بزرگراه‌ها و معابر، گفت: کاستی‌های نصب علائم عمودی، گاردریل و دیگر موارد در نقاط دیگر شهر سر جای خود است و این موضوع تداخلی با حذف زوائد تجهیزات ترافیکی ندارد؛ باید تابلوهای راهنمای مسیر در بزرگراه‌های سطح شهر تکمیل و اضافه شود. سازمان ترافیک مسئولیت نگهداشت بزرگراه‌های سطح شهر را برعهده دارد و خرید و نصب این تابلوها در برنامه کاری سازمان قرار گرفته است.



    مطلب پیشنهادی

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    مقامات وزارت راه و شهرسازی گزارش «رهگیری، شناسایی و اقدام» در فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اعلام کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *