چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۴۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 20156
  • خرید و فروش امتیاز طرح های حمایتی مسکن غیرقانونی است

    خرید و فروش امتیاز طرح های حمایتی مسکن غیرقانونی است

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)؛ احمد فاضلی فارسانی سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه برخی افراد به صورت وکالتی اقدام به خرید و فروش امتیاز طرح های حمایتی مسکن همچون طرح نهضت ملی مسکن می کنند، گفت: مبادرت به خرید و فروش واحدهای مسکن ملی به استناد برگه تأییدیه سامانه نهضت ملی مسکن فاقد وجاهت قانونی است و علاوه بر لغو امتیاز متقاضی، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند را به همراه دارد.

    وی اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای در راستای کاهش معضلات تأمین مسکن برای متقاضیان واقعی بوده است.

    سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح نهضت ملی مسکن، با توجه به ناآگاهی برخی خریداران امتیازها و نیزعدم انجام فرآیند انتخاب واحد و انعقاد قرارداد واگذاری، منجر به سوء استفاده و تضییع حقوق خریداران امتیازها و در نهایت درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرایم خواهد شد.

    فاضلی گفت: متأسفانه برخی از مشاورین املاک در سطح استان علیرغم ابلاغ اداره کل صنعت، معدن و تجارت در خصوص عواقب این تخلف، اقدام به خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن می‌کنند که یکی از موارد مورد تأکید در بازرسی های مشاورین املاک توسط کارگروه نظارت همین موضوع است.

    وی تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی از طریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاورین املاک و افراد از طرق مختلف ممنوع بوده و علاوه بر پیگیری حقوقی منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه و حذف از طرح‌ها و پروژه‌ها می شود و اداره کل راه و شهرسازی استان هیچ گونه مسئولیتی درقبال تبعات حقوقی خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن ندارد.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *