چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 3286
  • خیز شاهرود به سمت شهر انسان محور
    خیز شاهرود به سمت شهر انسان محور

    خیز شاهرود بسمت شهری انسان محور

    برزن نیوز: همایش شهر انسان‌محور، ویژه دوچرخه‌سواری  با حضور اقشار مختلف مردم صبح اولین آدینه اسفند ماه در شهر شاهرود برگزار شد.این اقدامی نمادین برای حرکت به‌سوی شهر پاک و عاری از آلایندگی‌های ماشینی و حرکت از خودرو محوری به سمت انسان محوری است.

    این همایش با همت کارگروه شهرهای انسان‌محور که به‌تازگی در شاهرود راه‌اندازی شده است، برگزار شد. این کارگروه تلاش می کند با تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه و حمل و نقل عمومی از تعداد خوردو های تک سرنشین در سطح شهر بکاهد. این تلاش همچنین در راستای تقویت ورزش و تحرک است، تشویق کودکان به استفاده از دوچرخه به سلامت روحی و جسمی آنها کمک بسیاری میکند.

    این همایش که از خیابان ۲۲ بهمن این شهر  آغاز شد تا میدان آزادی شاهرود ادامه داشت. حضور گروه ها و اقشار مختلف مردم در این همایش دوچرخه سواری نشان از آمادگی شهروندان شاهرودی برای تبدیل شدن به شهری سالم تر هستند.

    تبدیل شدن شهر ها به شهر های انسان محور نیازمند توجه ویژه به مسیر های عبور پیاده روی و ویژه دوچرخه سواری در شهرهای ما دارد. به همین جهت در حاشیه برگزاری این همایش مردم شاهرود با امضای طوماری از شهرداری این شهر درخواست احداث خطوط ویژه دوچرخه سواری را داشتند. در متن این درخواست آمده است: “ما امضاکنندگان این طومار ضمن تشکر از جناب مهندس احمدی شهردار جهادی و پرتلاش شهرمان و نگاه همه جانبه ایشان به مسائل شهر و نگاه عادلانه ایشان به همه شهروندان و اعلام حمایت از برنامه های اصلاحی ایشان خواهشمندیم در جهت کمک به داشتن شهری ایمن تر و سالم تر و آرام تر نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم برای حمل و نقل دوچرخه محور شامل مسیرهای ویژه دوچرخه، محل های پارک دوچرخه و ایستگاه های دوچرخه اشتراکی پیگیری ها و اقدامات لازم را مبذول فرماید و ما هم پیمان می بندیم تا با استفاده بیشتر از دوچرخه برای سفرها و ترددهای شهری و یا حمل و نقل عمومی و در مسافت های کوتاه تر با پیاده روی زمینه ایجاد شهری پایدارتر را فراهم کنیم و از همه مسئولان همانند نیروی انتظامی شهرستان و پلیس راهنمایی و رانندگی که در برگزاری این رویداد حداکثر همکاری را داشتند تقاضا داریم در تداوم چنین برنامه هایی یار و یاور شهرداری باشند.”

    نکته اصلی برگزاری این همایش این است که شاهرود برای حرکت به سمت شهری انسان محور خیز برداشته و ادامه مسیر نیازمند همراهی مدیریت شهری این شهر است.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *