جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 17548
  • زلزله 5.8 ریشتری در خوی ؛ 580 نفر مصدوم شدند

    زلزله ۵.۸ ریشتری در خوی ؛ ۵۸۰ نفر مصدوم شدند

    تنها پس از ۱۰ روز از وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری در خوی زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شنبه شب مجدد خوی را لرزاند و موجب فوت ۲ شهروند به همراه مصدومیت بیش از ۵۸۰ نفر در این شهرستان شد.

    پس از وقوع این زمین لرزه تیم های ارزیابی، به همراه مسئولان آذربایجان غربی برای ارزیابی دقیق میزان خسارات، روند امدادرسانی و خدمات رسانی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند.

    از اولین دقایق وقوع این زمین لرزه شنبه شب ارزیابی دقیق میزان خسارات زمین لرزه در خوی آغاز شده و همزمان روند امدادرسانی و خدمات رسانی به زلزله زدگان نیز در حال انجام است.

    بر اساس اعلام سایت مرکز لرزه نگاری کشور تاکنون ۳۰ زمین لرزه به بزرگی بین ۵.۹ تا ۲.۵ ریشتر در این منطقه ثبت شده و پس لرزه ها همچنان در منطقه ادامه دارد.

    تاکنون این زمین لرزه موجب مصدومیت ۵۸۰ نفر، فوت ۲ نفر و خسارت مالی به ۷۰ روستا شده است.

    همچنین زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز ۱۳ مهر امسال در خوی اتفاق افتاده بود که موجب خسارت کلی به هزار و ۱۰۰ واحد و خسارت جزئی به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شده بود.

    اخبار تکمیلی از روند امدادرسانی در مناطق زلزله زده در خوی را در گزارش تجمیعی خبرگزاری مهر می‌خوانید.

    ۲۳:۱۳ ریزش کوه در اثر زمین لرزه خوی

    زمین لرز ۵.۹ ریشتری خوی موجب ریزش کوه و بروز مشکلاتی در تردد جاده ای در این شهرستان شد.

    وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در خوی موجب ریزش کوه و بروز مشکلاتی در تردد جاده ای این شهرستان شده است.

    ۲۳:۰۸ اولین تصاویر از زمین لرزه ۵.۹ ریشتری خوی

    زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه امروز شهرستان خوی را لرزاند.

    زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه امشب شنبه خوی را لرزاند، شدت زمین لرزه به حدی بود که در شهرهای آذربایجان غربی، تبریز و برخی کشورهای همسایه احساس شد.

    ۲۲:۵۵ مدارس خوی و چایپاره به دلیل زمین لرزه غیرحضوری شد

    ۵۸۰ نفر در زمین لرزه خوی مصدوم شدند/۷۰ روستا خسارت دید

    آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: مدارس شهرستان خوی و چایپاره در روز یکشنبه ۹ بهمن ماه به جهت استمرار پس لرزه های ناشی از زلزله غیر حضوری شد.

    روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: به جهت وقوع زمین لرزه خوی و چایپاره در روز شنبه و همچنین استمرار پس‌لرزه های نسبتاً شدید، با مد نظر قرار دادن مخاطرات احتمالی آتی ناشی از خروج دانش‌آموزان به هنگام وقوع پس‌لرزه‌ها، آموزش در مدارس این شهرستان ها در تمامی مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی)؛ طی روز یکشنبه ۹ بهمن ماه، بصورت مجازی و در بستر سامانه شاد، استمرار می یابد.

    ۲۲:۳۷ ۱۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی اعزام شدند

    ۵۸۰ نفر در زمین لرزه خوی مصدوم شدند/۷۰ روستا خسارت دید

    فرماندار خوی از اعزام ۱۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده این شهرستان خبر داد.

    ذبیح الله کاظمی با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه امروز شنبه در خوی اظهار کرد: به محض اطلاع از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری دقایقی پیش، ۱۵ تیم ارزیاب از این شهرستان برای بررسی خسارت احتمالی به کانون زلزله اعزام شدند.

    وی ادامه داد: ارزیاب‌ها با توجه به نزدیکی محل وقوع زمین لرزه به مرکز شهرستان، در زمان کمی بعد از وقوع زلزله در این محل حاضر می‌شوند.

    فرماندار خوی عنوان کرد: با دریافت اطلاع از نتیجه کار ارزیاب ها، اقدامات اولیه انجام شده و اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

    ۲۲:۳۲ خوی همچنان می لرزد / هجوم مردم خوی به خیابان ها

    ۵۸۰ نفر در زمین لرزه خوی مصدوم شدند/۷۰ روستا خسارت دید

    بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر خوی را لرزاند و هم اکنون بیش از پس لرزه در خوی ثبت شده است.

    پس از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در خوی ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه امروز شنبه تا کنون بیش از زمین لرزه که تمامی این پس لرزه ها بالاتر از ۳ ریشتر و تنها ۲.۸ ریشتر در این شهرستان ثبت شده است.

    قدرت این زمین لرزه به حدی بود که در بیشتر شهرهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و حتی کشورهای همسایه احساس شد و موجب وحشت مردم شده و هم اکنون بیشتر مردم مناطق زلزله زده خوی در خیابان های به سر می برند.

    بر اساس گزارش های اولیه مردمی به دلیل بزرگی این زمین لرزه میزان تخریب و خسارات مالی بالا بوده و باعث تخریب کامل برخی از روستاهای این شهرستان شده است.

    هم اکنون در سطح شهر خوی نیز مردم وحشت‌زده در خیابان‌ها به سر میبرند و ساختمان های متعددی تخریب شده است.

    ۲۲:۱۸ تیم های های ارزیاب هلال احمر به خوی اعزام شدند / آماده باش امدادی

    سرپرست هلال‌احمر آذربایجان غربی از وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری در عمق ۷ کیلومتری زمین در خوی خبر داد و گفت: تیم‌های ارزیاب هلال احمر بلافاصله به خوی اعزام شدند.

    حمید محبوبی در گفتگو.با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر امروز ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه بلافاصله تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

    وی ادامه داد: تیم‌های امدادی و عملیاتی بلافاصله اعزام شده و تمامی کارکنان، امدادگران و اعضای خانه‌های هلال در استان آذربایجان غربی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

    محبوبی خاطرنشان کرد: در پی این حادثه ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

    وی افزود: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

    ۲۲:۰۳ زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر خوی را لرزاند

    ۵۸۰ نفر در زمین لرزه خوی مصدوم شدند/۷۰ روستا خسارت دید

    بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر امروز شنبه دقایقی پیش خوی را لرزاند.

    مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد: امروز شنبه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شهرستان خوی را لرزاند، این زمین لرزه در عمق ۷ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

    مهر



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *