پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 13704
  • لزوم ایجاد تصفیه خانه برای جلوگیری از بحران فرونشست
    رفع بزرگترین چالش غرب تهران با مشارکت مدیریت شهری

    ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار

    به گزارش برزن نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، شهبازی گفت: فاضلاب شهر کرمانشاه در قالب سه فاز طراحی شده که در حال حاضر  یک فاز آن در مدار بهره برداری قرار گرفته و جمعیت ۳۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

    وی افزود: دو سوم فاضلاب شهر کرمانشاه در حال حاضر به صورت خام و در ۱۹ نقطه وارد رودخانه قره سو می‌شود.

    معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اظهار داشت: دو فاز باقی مانده و شبکه‌های اجرا نشده که حدود ۴۶۰ کیلومتر است و ایستگاه‌های پمپاژ آن حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا فاضلاب شهر را به صورت کامل از رودخانه قره سو جدا ساخته و بتوان تمامی فاضلاب را تصفیه کرد.

    شهبازی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سنوات گذشته اعتبارات کمی برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده به طوری که در سال ۹۹ اعتبار در نظر گرفته ۳۶ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۱ میلیارد تخصیص داده شد.

    وی یاداور شد: در سال ۱۴۰۰ اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت که در همین رابطه ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی فاضلاب کرمانشاه در نظر گرفته شده که هم اکنون ۷۲ میلیارد تومان تخصیص یافته و امیدواریم تا آخر سال این اعتبار به صورت صد درصد تخصیص پیدا کند.

    شهبازی با اشاره به اینکه برنامه‌های این شرکت جهت ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه در یک سال محقق نخواهد شد، گفت: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۰ اجرای بخشی از خطوط باقی مانده و استارت فاز دوم تصفیه خانه است که ۴۰۰ هزار نفر را پوشش خواهد داد و دو سوم از شبکه فاضلاب کرمانشاه تصفیه می‌شود.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *