دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۴۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 15848
  • سمینار عمران ، معماری و شهرسازی در استانبول ترکیه برگزار می شود
    سمینار عمران ، معماری و شهرسازی در استانبول ترکیه برگزار می شود

    سمینار عمران ، معماری و شهرسازی در استانبول ترکیه برگزار می شود

    دکتر کامران رحمتی شادباد  ،افزود : این نشست عملی با همکاری شرکت تخصصی راکامپلکس و با مشارکت دانشگاه های ETH زوریخ ،بوغازایچی، باهچه شهیر استانبول ، پلی‌تکنیک کارادنیز ترکیه برگزار می شود و از ایران خود وی به همراه چند تن از اساتید و اعضاء هیات علمی دانشگاه ها از جمله دکتر حعفر صراف زاده از دانشگاه تبریز ‌، دکتر وحید قبادیان از دانشگاه آزاد اسلامی ،دکتر امیر افشین رییسی نژاد مدرس دانشگاه و عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران و پروفسور ساسان محاسب از دانشگاه ETH زوریخ در آن سخنرانی خواهد کرد.

    وی هدف از برگزاری این همایش را  آشنایی با دانش روز و فن آوری های نوین برای معماران و مهندسان ،‌برقرار ارتباط بازار کار بین المللی و تبادل اطلاعات فنی و تخصصی و ایجاد انگیزه در توسعه ارتباطات با دنیای حرفه ی برای مهندسان جوان و بهره مندی از موضوعات دانش بنیان کارآفرینی و تخصصی توصیف کرد.

    دکتر رحمتی شادباد سرفصل های این نشست را نیز برنامه معماری و شهرسازی هویت فرهنگی بر آمده از معماری کنترل شرایط محیطی در سااختمان ، سازه های بتنی و شیسه ی اعلام کرد.

     

    وقت نیوز

    وی تصریح کرد : این نشست در پی آن است تا با گردهم آوردن صاحب نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، سیاستگذاران ، مدیران سازمان‌های ذی‌ربط و متخصصان حوزه مسکن و شهرسازی، به تبیین مفاهیم و تازه های حوزه معماری بپردازد و فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و ارائه یافته‌های پژوهشی نوین به وجود آورد.

    مدیرعامل انستیتو ملی شهرخلاق کشور بیان کرد: طراحی و شکل دهی شهر ها به منظور استفاده بهینه از فضا به گونه ای که نیاز های مردمی را با توزیع متناسب و عادلانه تسهیلات فراهم آورد، همزمان با ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی جوامع،  زمینه استفاده حداکثری از دستاوردهای توسعه پایدار به وجود می اید.

    به گفته وی مهندسی معماری و عملکرد عمرانی، متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه شرایطی ایجاد می کند تا از هدر رفت انرژی جلوگیری و سرانه ملی افزایش یابد.

    وی در تشریح اقدامات انستیتو ملی شهر خلاق در حوزه توسعه فناوری‌های نوین ساختمانی، برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی و تخصصی در حوزه عمران، معماری و سهرسازی را از اقدامات شاخص عنوان کرد و افزود: این اقدامات می‌تواند به عنوان مرجع فعالیت‌های ساختمانی در کشور قلمداد شود.
    دکتر رحمتی ادمه داد: در این سمینار فناوری‌های نوین فراوانی درحوزه‌های ساختمانی، سازه‌ای، مصالح و‌ مدیریت شهری ارائه خواهد شد که می‌تواند مورد استفاده کارشناسان و متخصصات قرار بگیرد.

    شبکه جهانی شهرهای خلاق از سال ۲۰۰۴ میلادی توسط یونسکو برای ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرهای جهان آغاز بکار کرد که مبنای کار آن میراث فرهنگی و خلاقیت‌های هر شهر است.

    شهرهای عضو این طرح، ضمن ارتقای خلاقیت در شهر خود، با کمک یونسکو به افزایش سطح فرهنگیشان نیز کمک می کنند. هدف این شبکه ایجاد خلاقیت در قلب برنامه‌های توسعه در سطح محلی و همکاری های فعالانه شهرها و تبادل دانش با یکدیگر در سطح بین المللی می باشد. برای تبدیل شدن یک شهر به شهر خلاق، شهر نامزد باید با مستندات محکم برنامه ای ارائه دهد که به وضوح نشان دهنده تعهد و توانایی آن شهر در حوزه مدنظر می باشد. شهرها باید یک برنامه عملی واقع بینانه شامل پروژه های خاص، ابتکارات و سیاست هایی را که در چهار سال آینده در حوزه مزبور اجرا خواهند کرد، ارائه دهند.

    انستیتو ملی شهر خلاق با تکیه بر دانایی و توسعه فراگیر فناوریهای نوین، در جهت ایفای نقش مؤثر در چرخه علم و فناوری کشور با ایجاد بسترها و زیرساخت های لازم به خلق، تجاری‌سازی و توسعه فناوریهای پیشرفته در کشور می رساند. وجه اصلی فعالیت انستیتو، توسعه فناوری های نرم و هویت‌ساز اقتصاد فرهنگ و هنر است که در پی آن بتواند تولید ثروت، اشتغال و تعالی فرهنگ ایرانی اسلامی را به ارمغان آورد. ورود به حوزه صنایع فرهنگی از مدخل فناوری و با رویکردی اقتصادی، نگاهی همه جانبه را برای انستیتو ملی شهر خلاق فراهم می آورد که زمینه لازم برای تحقق فرهنگی قدرت‌آفرین و ارزش‌ساز را مهیا می کند.



    مطلب پیشنهادی

    با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن

    با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن

    ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از وعده‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سید ابراهیم رییسی بود؛ …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *