شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۰۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 12398
  • شهرداری به واسطه تعامل و مشارکت‌ دستگاههای مختلف می‌تواند شهر را توسعه دهد
    شهرداری به واسطه تعامل و مشارکت‌ دستگاههای مختلف می‌تواند شهر را توسعه دهد

    شهرداری به واسطه تعامل و مشارکت‌ دستگاههای مختلف می‌تواند شهر را توسعه دهد

    «حمیدرضا موحدی ‌زاده»با بیان مطلب فوق گفت:انقلاب اسلامی دو هدف عمده و مهم داشت؛ یکی اینکه مردم برسرنوشت خود حاکم باشند که این مهم از طریق برگزاری انتخابات مختلف محقق شد و دیگری هم به حداقل رساندن مناطق کم‌برخوردار شهرها بوده است.
    نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان، احداث راه را مقدمه توسعه و مروج فرهنگ توسعه می‎دانند، گفت: از این طریق است که سایر نهادهای توسعه نیز ورود می‌کنند و مردم هم برای ساخت منطقه مشارکت می‌نمایند.
    وی با اشاره به دو پروژه عمرانی که امروز عملیات اجرایی و احداث آنها آغاز می‌شود، افزود: مدیریت شهری مشهد برای این دو پروژه بیش از ۱۴۰ میلیاردتومان اعتبار هزینه خواهد کرد و حداکثر ظرف ۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
    موحدی‌زاده تصریح کرد: در سال نخست و آغازین فعالیت شورای پنجم بازدیدی از این محدوده داشتیم و هیچگاه گمان نمی‌کردیم که این دیوارها برچیده و بن‌بست آن شکسته شود ولی با همت و سیاست شورای پنجم در قالب برنامه توسعه ۴ ساله و پیگیری های شهردار پرتلاش مشهد می‌بینیم که گره‌های چندین ساله، در سایه تعامل و هم‎‌افزایی گشوده می‌شوند.
    نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه شهرداری، نهادی فرابخشی است و بواسطه تعامل و مشارکت‌ دستگاه‌های مختلف می‌تواند شهر را توسعه دهد و امکانات و رفاه لازم برای شهروندان را فراهم آورد، گفت: بسیار خرسندیم که این تعامل بین دستگاه‌های مختلف اعم از شورای شهر، شهرداری، راه‌آهن، آستان قدس رضوی، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان اوقاف و امور خیریه در منطقه ۶ شهرداری شکل گرفته است.
    وی افزود: از استانداری خراسان رضوی نیز انتظار داریم تا شهرداری را مورد حمایت قرار دهد و با تلاش برای افزایش اختیارات شوراها، موجبات جلب رضایت مردمی را فراهم آورد؛ وقتی قدرت به مردم داده شد، آنها می‌توانند عوارض تعیین و قوانین تصویب کنند، نه اینکه منتظر باشند تا در مرکز و پایتخت برای آنها تصمیم‌گیری شود.
    موحدی زاده اظهارکرد: در چنین شرایطی است که عوارض به نهادهای توسعه شهر تبدیل می‌شوند. موحدی‌زاده در پایان گفت: در چشم‌انداز منطقه ۶ شهرداری مشهد، پارک ۶۸ هکتاری دیده شده که عملیات اجرایی آن درحال انجام است؛ این اقدام بدون شک چهره منطقه را متحول خواهد کرد و موجب خرسندی شهروندان می‌شود.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *