دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 16284
  • شهروندان تهرانی، شهرداریار می‌شوند
    شهروندان تهرانی، شهرداریار می‌شوند

    شهروندان تهرانی، شهرداریار می‌شوند

    رضا محمدی شهردار منطقه ۶ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره شهرداریار و اهمیت موضوع مشارکت شهروندان در اداره شهر گفت: افزایش مشارکت شهروندان و مردمی سازی مدیریت شهری می تواند تا میزان قابل توجهی موجب افزایش کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد.

     شهردار منطقه ۶ ادامه داد: خواسته های مردم و برنامه های مدیریت شهری باید همسو باشد تنها راه رسیدن به این مهم، افزایش فرهنگ مشارکتی در ساختار مدیریت شهری منطقه است که با همکاری شهروندان در فرآیند برنامه ریزی و اجرای طرح ها و پروژه های شهری محقق خواهد شد.

     وی خاطر نشان کرد: این مدل مردمی سازی، شهروندان را در تصمیم گیری و نتایج مدیریت سهیم و آنها به مخاطرات و مسائل شهری اطراف خود حساس می کند، ما فقط باید به عنوان پشتیبان نسبت به هدایت، انجام صحیح و درست خواسته شهروندان فعالیت خود را ادامه دهیم.

    تغییر رویکرد اجرایی بخشنامه ها با بومی سازی در منطقه

     محمدی با اشاره به نقش پررنگ معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در مباحث فرهنگ سازی گفت: این معاونت نقش مهمی در این مسیر دارد و باید در اولین گام، رویکرد اجرایی خود را در بخشنامه های ابلاغی ستادی تغییر و پیوست بومی سازی در اجرا را مد نظر قرار دهد تا تاثیرگذاری بخشنامه های ابلاغی را به بالاترین حد ممکن برساند.

     شهردار منطقه ۶ تهران اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و برنامه ریزی باید طرح ها و برنامه ها را متناسب با شرایط و ظرفیت هر محله اجرایی کرد و از برنامه ریزی تک نسخه ای بدون توجه به ظرفیت ها و نیازها پرهیز کرد.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *