چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۰۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 16212
  • صلاحیت فوق تخصصی در عرصه ساختمان‌سازی کشور تعریف می‌شود
    صلاحیت فوق تخصصی در عرصه ساختمان‌سازی کشور تعریف می‌شود

    صلاحیت فوق تخصصی در عرصه ساختمان‌سازی کشور تعریف می‌شود

    حامد مانی‌فر امروز در اجلاس ملی سازندگان حرفه‌ای مسکن و ساختمان اظهار داشت: یزد در حوزه‌های معماری و شهرسازی باعث افتخار ایران است و ویژگی‌های بسیار خاصی در حوزه معماری به تمام جهان ارائه کرده است.

    وی تصریح کرد: در شهر یزد عبادت صرفا کلامی نبوده بلکه شاهد عبادت عملی بوده‌ایم که منجر به شناخت صحیح و درست از جهان هستی و عالم شده و توانسته تمامی اجزا، روابط و ضوابط حاکم بر عالم هستی را به خوبی بشناسد و به همین دلیل با کشف این رمز و رازها و ارتباطات توانسته ارتباط مناسبی بین چهار عنصر اصلی آب، باد، خاک و آتش پیاده کرده و رابطه این چهار عنصر را به درستی در رفتار و اعمال خود به نمایش بگذارد.

    مدیرکل دفترکنترل مقررات ملی ساختمان عنوان کرد: اگر یک اتفاق مثبت در منطقه‌ای به وجود می‌آید هیچ دلیلی جز زندگی مردم فرهیخته و فهیم در این منطقه ندارد و مردم یزد به صورت ویژه این ویژگی را دارند.

    مانی‌فر افزود: این موضوع در پهنه ایران زمین مختص شهر یزد نیست بلکه در جای جای ایران زمین ما این عبادت عملی را که منجر به شناخت درست از طبیعت شده را به خوبی می‌بینیم اما در برخی نقاط از جمله مناطق کویری از جمله یزد این روند بسیار سخت‌تر بوده است.

    وی در ارتباط با جریان دریافت و اعطای صلاحیت گفت: این جریان و ارائه کار ناشی از این صلاحیت نشان می‌دهد که چقدر ما توانستیم موفق باشیم و میراث‌دار مناسبی برای پیشینیان خود بوده‌ایم یا نبودیم.

    مدیرکل دفتر کنترل مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه نمی‌توانیم در این حوزه نمره خوبی به خودمان بدهیم گفت: باید تلاش کنیم که از ظرفیت موجود حداکثر ظرفیت را انجام دهیم در حالی که الان بهره‌برداری مناسبی از ظرفیت موجود نداشتیم.

    مانی‌فر به حادثه متروپل اشاره کرد و گفت: این حادثه به خوبی نشان داد که ما در استفاده از ظرفیت موجود که آن هم کمبودهایی دارد نتوانستیم حداکثر بهره‌برداری را انجام دهیم چرا که همین قوانین و مقررات موجود را به خوبی رعایت نکردیم.

    وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید برای این ساختمان به شرط داشتن عوامل ذیصلاح و همچنین درج کامل و دقیق مشخصات پروانه صادر کند؛ نظام مهندسی هم باید به موقع وارد این موضوع می‌شد که نشد و وقتی هم ورود کرد به روش درست وارد جریان نشد و سازنده هم به دنبال تامین منافع خودش بود و مجموع این موارد منجر به چنین اتفاق ناگواری است.

    مدیرکل دفتر کنترل مقررات ملی ساختمان خاطرنشان کرد: بسیاری از مواردی که در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی مشکل ایجاد می‌کند به دلیل عدم رعایت الفبای کار است که با وجود اهمیت بسیار بالایی که دارد متاسفانه بعضا نادیده گرفته می‌شود.

    مانی‌فر ادامه داد: شهر یزد هم از جریان ساخت و سازهای انبوه و پرشمار بدون پروانه‌ای که رخ می‌دهد در حال خسارت دیدن است و قطعا این اتفاق چه در شهر یزد و چه در سایر شهرهای ما اگر وجود داشته باشد، در خور شان شهرهای تاریخی ما و شهرهایی که زبانزد خاص و عام هستند نیست.

    وی گفت: به دنبال آن هستیم که با تعریف صلاحیت‌های فوق تخصصی بتوانیم ساختمان‌سازی در کشور را هرچه بیشتر به سمت کیفیت بهتر سوق دهیم و از ظرفیت‌های خوبی که در حوزه انسانی در تخصص ساختمان‌سازی حرفه‌ای داریم استفاده کنیم.



    مطلب پیشنهادی

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    از مارسی و ملبورن تا ونکوور و نیویورک، مجسمه‌هایی در شهرهای سراسر جهان ساخته شده‌اند که با القای مفاهیم هنری، اجتماعی و سیاسی تاکنون توجه طیف وسیعی از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *