جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۱۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 10611
  • طرح پهنه بندی تراکمی باید در راستای ساماندهی حریم شهرسنندج اجرا شود
    طرح پهنه بندی تراکمی باید در راستای ساماندهی حریم شهرسنندج اجرا شود

    طرح پهنه بندی تراکمی باید در راستای ساماندهی حریم شهرسنندج اجرا شود

    شهرام ملکی روز سه‌شنبه در جلسه طرح مطالعه بازنگری ریز پهنه بندی تراکمی به منظور امکان افزایش تراکم در شهر سنندج اظهار داشت: طرح مطالعه تپه‌ها و ریز پهنه‌بندی این شهر باید مطابق با واقعیت موجود در سناریو توسعه افقی شهر سنندج تدوین و ویژگی‌های جمعیتی و توپوگرافی شهر در آن به دقت لحاظ شود.

    وی افزود: در این طرح ضروریست افق بلند مدت پهنه‌بندی تراکمی و توسعه شهری دیده شده و پراکندگی جمعیتی با توجه محدوده های شهری سنندج در نظر گرفته شود.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد:  در این راستا می‌توان ساماندهی برخی از اراضی با کاربری عمومی، اراضی اوقافی، اراضی الحاقی تعاونی ها و اراضی طرح اقدام ملی مسکن و نیزجابجایی پادگان‌های حاشیه شهر را در قالب پهنه بندی توسعه شهر سنندج پیش بینی کرد.

    ملکی خاطر نشان کرد: این جلسه با هدف رسیدگی به برخی مشکلات در حوزه مسکن، اجاره بها و همچنین دستورات استاندار محترم مبنی بر ساماندهی و تشدید سیاست‌های نظارتی جهت کنترل قیمت مسکن واجاره بها و همچنین افزایش عرضه مسکن درسطح استان تشکیل شده است.

    وی تاکید کرد: تا زمان بازنگری طرح جامع شهر سنندج و تعیین سمت و سوی توسعه شهر در آینده می توان از ظرفیت توسعه درون شهری و افزایش تراکم در نواحی مستعد و واجد شرایط استفاده کرد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستانیادآور شد: تصمیمات و مطالعات استان پس از جمع بندی و رفع ایراد آن توسط مشاور طرح به عنوان پیشنهاد به شورای عالی شهرسازی و معماری جهت تصمیم گیری ارائه خواهد شد.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *