یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 20609
  • لایحه نظام‌نامه HSE شهرداری تهران تصویب شد
    حل آسیب‌های اجتماعی پایتخت با نگاه ویژه شهرداری تهران

    لایحه نظام‌نامه HSE شهرداری تهران تصویب شد

    مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه نظام‌نامه مدیریت یکپارچه سامانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۴ ماده و ۱۰ تبصره در این لایحه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بخش اول شامل مسئولیت ها و بخش دوم مربوط به ارکان است.

    وی با تأکید بر اینکه شهرداری پس از سه ماه از تصویب مصوبه باید نسبت به ابلاغ آن به واحدها اقدام کند، گفت: اعتبارات لازم نیز برای مدیریت یکپارچه سلامت و ایمنی باید پیش بینی شود و طراحی و راه اندازی سامانه برخط برای بارگذاری تمامی داده های سلامت و محیط زیست نیز در دستور کار قرار بگیرد.

    علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم این دوره از مدیریت شهری ساماندهی اوضاع ایمنی، سلامت و محیط زیست بوده است، اظهار کرد: پایه گذاری درستی در سالهای قبل صورت گرفته بود و متأسفانه بیش از یک دهه از آن غفلت شده بود و در این دوره مجدداً ایمنی خرد در معابر و بوستان ها و دیگر بخش های شهر، مورد توجه قرار گرفت.

    وی ادامه داد: ارائه نظام نامه HSE به معنای گارانتی کردن شهر نیست و معتقدیم صدها نوع ناایمنی وجود دارد که می تواند منجر به مرگ و خسارات جبران ناپذیر شود. این خطرات از قبل وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

    نصیری با بیان اینکه تلاش بر این است که روند حوادث و ریسک حادثه بر اساس لایحه مورد نظر کاهش یابد، خاطرنشان کرد: شورای سیاست گذاری با حضور معاونین شهردار، دبیرخانه در سازمان مدیریت بحران و کمیته های HSE در شهرداری تشکیل خواهد شد. کمیته های موازی در این زمینه در سطح مناطق، سازمان ها و شرکت ها با کمیته موردنظر در لایحه ادغام می شود.

    به گزارش شهر همزمان با دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه نظام‌نامه مدیریت یکپارچه سامانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران درنهایت با ۱۷ رأی موافق تصویب شد.



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *