دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۵۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 18642
  • لزوم تدوین نظام مسائل روستاها توسط دهیاران
    لزوم تدوین نظام مسائل روستاها توسط دهیاران

    لزوم تدوین نظام مسائل روستاها توسط دهیاران

    به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، نشست هم اندیشی احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران با بخشداران؛ رؤسای شورای اسلامی روستا و دهیاران شهرستان تهران با حضور سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی و زارعی معاون برنامه ریزی و توسعه؛ صبح روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانداری تهران برگزار شد.

    احمد قیومی در این نشست گفت: دهیاران در خط مقدم خدمت به روستاییان قرار داشته و به عنوان نمایندگان دولت در روستا باید با به کارگیری ظرفیت‌ها و و رفع مشکلات مردم تدبیر کرده و با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها؛ در پیشبرد برنامه‌های کلان دولت محترم تلاش کنند.

    وی شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی هر روستا را گام بزرگی در ایجاد توسعه و اشتغال دانست و خواستار ورود جدی دهیاران در این زمینه شد و افزود: دهیاران باید به سمت ایده سازی و ایده پردازی در جهت تحول و توسعه روستاها حرکت کنند.

    در ادامه بخشداران و دهیاران تابعه شهرستان نیز به بیان برخی از مشکلات اعم از فراهم نبودن زمینه کسب درآمد مناسب و پایدار برای زندگی مطلوب روستایی، تعریض و اصلاح راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی روستاها، طرح هادی روستاها و همچنین رفع موانع موجود در جهت سند ثبتی املاک مسکونی و غیر مسکونی روستاییان و عشایر اشاره داشتند.

    احمد قیومی در پایان گفت: با توجه به اینکه توسعه روستاها و حل مشکلات روستاییان یکی از اولویت‌های این فرمانداری می‌باشد، تلاش خواهد شد تا ضمن بازدید از تک تک روستاها در جهت بررسی و حل مشکلات آنها اقدام نموده و از هر فرصتی برای خدمتگزاری استفاده کنیم.

    گفتنی است در این جلسه ضمن پیش بینی راهکارها و برنامه ریزی عملیاتی در جهت پویا سازی فعالیت‌ها، چگونگی بهره مندی حداکثری از ظرفیت روستاها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *