شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۴۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 15245
  • از خدمات رایگان «بیمه پاک» استفاده کنید
    مدیریت پسماند‌های شهری با رویکرد مشارکت در کاهش اثرات زیست محیطی

    مدیریت پسماند‌های شهری با رویکرد مشارکت در کاهش اثرات زیست محیطی

    شیراز شهر فرصتهاست اما این شهر به نسبت دیگر کلانشهر‌ها در بحث سرمایه گذاری کمتر بهره برده است، در رفع برخی معضلات شهری شهرداری به تنهایی نمیتواند ورود کند و باتوجه به اهمیت موضوع بهداشت، سلامت مردم و رفع چرخه معیوب در حوزه جمع آوری پسماند و بازیافت، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران نقطه قوتی است.

    رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طرح پردازش زباله‌ها و بازیافت پسماند و تبدیل آن‌ها به انرژی بررسی و طرح موضوع شد که این اقدام توسط شرکت insoltech صورت می‌گیرد که با اجرای آن حدود ۹۵ درصد از میزان کل پسماند را میتوان بازیافت کرد.

    زارعی گفت: استفاده از طلای کثیف و تولید انرژی میتواند میزان رضایتمندی شهروندان را در برداشته باشد، اما این ظرفیت متأسفانه در اختیار زباله گرد‌ها و سودجویان قرار گرفته که گا‌ها این طلای کثیف در مکان‌های غیر بهداشتی و بعضا مکان‌های مسکونی نگهداری میشود.

    او معتقد است پردازش زباله‌ها و خروجی آن تاثیر مثبتی در زیست محیط دارد و استفاده از این ظرفیت گامی موثر در جمع آوری بازیافت و ضایعات سطح شهر است.

    زارعی گفت: میزان پسماند مخلوط شهری روزانه ۱۱۰۰ تن است و بخشی از آن به صورت تفکیک از مبدأ توسط شهروندان صورت میگیرد، باتوجه به تکمیل ظرفیت سایت‌های دفن زباله در شهر شیراز علاوه بر استفاده از این ظرفیت در کاهش این معضل تبدیل پسماند‌های غذایی و گیاهی به کود npk هم می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در این حوزه بایستی ارائه بسته پیشنهادی با نگاه تغییر از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب درنظر گرفته شود تا بستر مناسبی برای یک تصمیم درست در کمیسیون و شورا باشد.

    مدیریت و دفع پسماند‌ها و زباله‌های شهری به صورت اصولی که مانع از آلودگی محیط زیست شود، کاهش خطرات مربوط به سلامتی انسان‌ها و آسیب‌های زیست محیطی، تفکیک پسماند‌های خشک از کل پسماند تولیدی به تولید انرژی از پسماند، دفن صحیح و بهداشتی و همگامی با سایر کشور‌های جهان در راستای تأمین سلامت مردم از دیگر موضوعات مورد مطرح شده رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه بود.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *