پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۱۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 18236
  • نقشه‌های جدید موجب تسریع روند نوسازی تهران

    نقشه‌های جدید موجب تسریع روند نوسازی تهران

    مهدی هدایت در مورد وضعیت ملک‌های فرسوده که در بافت نیستند، اظهار کرد: در تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم درصورتی که بافت فرسوده مصوب ما ۴ هزار هکتار است و ۸ هزار هکتار بافت ناکارآمد داریم که جز بافت فرسوده نیست.

    وی ادامه داد: شاخص‌های جدیدی را شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ کرده بود که اینها را به شهر تهران تعمیم دادیم و خوشبختانه نقشه‌ها در مراحل نهایی تصویب قرار دارد. درصورت تصویب، محدوده‌های هدف بازآفرینی در شهر تهران که الان روی ۴ هزار هکتار متمرکز است، تک پلاک‌های فرسوده بعضی از محلات را هم شامل می‌شود.

    رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران بیان داشت: خروجی تصویب نقشه‌های جدید موجب تسریع روند نوسازی شهر تهران خواهد شد، برای مثال در نقشه‌های جدید گونه مخاطرات، مباحث اجتماعی و حرائم فشار برق قوی هم دیده شده است.

    وی خاطرنشان کرد: حریم‌های فشار قوی در نقشه‌های جدید، جز بافت فرسوده محسوب می‌شوند تا بتوانیم با یک سری از مشوق‌ها نوسازی را طبق اصول انجام دهیم.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *