پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 13271
  • نقش مهم مشاورین املاک در حوزه مسکن و ضرورت ساماندهی این بخش
    نقش مهم مشاورین املاک در حوزه مسکن و ضرورت ساماندهی این بخش

    نقش مهم مشاورین املاک در حوزه مسکن و ضرورت ساماندهی این بخش

    خانم دکتر اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با برنامه رهیافت گفت: روند نامناسب صدور مجوز و فعالیت مشاورین املاک در کشور موجب بروز مشکلات و سوءاستفاده هایی در این بخش شده که به بازار مسکن آسیب می زند.

    وی ساماندهی مشاورین املاک را ضروری دانست و اظهارداشت: مشاورین املاک یکی از واسطه های بسیار مهم در بازار مسکن هستند و رکن مهم معاملات مسکن به شمار می آیند بنابراین باید با اصلاح زیرساخت ها و قوانین و مقررات در این بخش ساماندهی صورت گیرد.

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، بر ساماندهی نحوه ارائه خدمات توسط مشاورین املاک تاکید کرد و گفت: در کشورهای دیگر مجموعه اقدامات قبل و پس از انجام معاملات توسط مشاورین املاک ارائه می شود و در این زمینه برای ارائه هرچه بهتر خدمات توسط مشاورین املاک در کشورمان تدابیر و اقدامات لازم باید اتخاذ شود.

    وی تخصصی کردن فعالیت مشاورین املاک را ضروری دانست و گفت: ارائه خدمات مشاوره املاک امری تخصصی است که باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده صورت بگیرد اما در حال حاضر بسیاری از این دفاتر مشاور املاک توسط افراد غیر متخصص اداره می شود که مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است.

    خانم دکتر اصلانی افزود: در این زمینه باید سازوکار لازم فراهم شود تا نیروهای متخصص در این عرصه مهم یعنی مشاور املاک وارد شوند.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *