پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۵۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 20263
  • هزینه آماده‌سازی هر متر زمین در کردستان ۱.۳ میلیون تومان است

    هزینه آماده‌سازی هر متر زمین در کردستان ۱.۳ میلیون تومان است

    جهانگیر الیاسی صبح امروز در شورای مسکن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه هزینه آماده‌سازی زمین در استان بالاست، اظهار داشت: ۱۷۴۰۰ سهمیه برای پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکن در بانک‌های استان در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه در حوزه شهرک‌سازی نیز درخواست اعتباراتی برای تملک اراضی ارائه شده است، گفت: در هفته اخیر ۷۳۰۰ متقاضی روستایی جهت بهره‌مندی از مسکن ملی به بنیاد مسکن استان معرفی شده‌اند. پیشنهاد می‌شود در روستای محل سکونت زمین به روستائیان اختصاص داده شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه هزینه آماده‌سازی هر متر زمین در استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده در حالی‌ که در استان‌های دیگر ۵۰ هزار تومان است، تصریح کرد: بر اساس قانون، ۵۰ درصد هزینه آماده‌سازی باید از آورده متقاضی تامین و به حساب سازمان ملی واریز شود.

    وی افزود: عمده زمین‌های الحاقی نوع یک و دو و با توپوگرافی خشن هستند و هزینه‌های آماده‌سازی بسیار بالا است.

    الیاسی با ذکر اینکه مردم بابت سود تسهیلات ۲۳ درصدی دغدغه دارند، خطاب به مدیران بانکی عنوان کرد: قطعا باید وام پرداختی به متقاضیان ۱۸ درصد بوده و ۵ درصد آن را دولت تقبل می‌کند.

    وی با تاکید بر اینکه مردم دغدغه نداشته باشند، عنوان کرد: قرارداد بر اساس ۲۳ درصد تنظیم می‌شود، اما قسط‌بندی تسهیلات برای متقاضیان ۱۸ درصد خواهد بود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان بیان کرد: بر اساس سامانه ۱۱ هزار متقاضی روستایی تشخیص داده شده، اما دنبال زمین شهری هستند.

    وی خاطرنشان کرد: در سفر امسال ریاست جمهوری، ۵ هزار قطعه روستایی با تسهیلات ۵ درصدی برای اختصاص به متقاضیان در استان در نظر گرفته شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان یادآور شد: تاکنون در سنندج ۶۹۷ هکتار، کامیاران ۴۶۸ هکتار، قروه ۳۰۴ هکتار، سقز ۲۰۰ هکتار، دیواندره ۱۲۰ هکتار، بانه ۷۵ هکتار، دهگلان ۷۴ هکتار، بیجار ۲۶ هکتار‌، مریوان ۶ هکتار و سروآباد ۵ هکتار ویژه ساخت مسکن ملی در استان تامین شده است.

    الیاسی ابراز داشت: در سنندج عمده کارهای این زمین‌ها انجام شده و منتظر رای و ابلاغ کمیسیون ماده ۵ هستیم.

    فرماندار سنندج نیز با بیان اینکه باید توجه ویژه به ساخت مسکن در روستاها داشته باشیم چراکه اکنون با مشکلاتی مواجه هستیم، اظهار کرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاهایی همچون آویهنگ، تنگیسر و غیره انجام شده است.

    حسن عسکری تصریح کرد: بنیاد مسکن در الحاقات زمین در روستاها بازنگری کند.

    تسنیم



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *