پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۳۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 17278
  • متراکم بودن ۸ برابری تهران نسبت به آنکارا
    هشدار رئیس مدیریت بحران شهر تهران | جمعیت تهران ۲۰ برابر میانگین تراکم کشور است

    هشدار رئیس مدیریت بحران شهر تهران | جمعیت تهران ۲۰ برابر میانگین تراکم کشور است

    علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به تشریح نظام مدیریت بحران در کلانشهر تهران پرداخت و با بیان این نکته که مدیریت خطر بحران از چهار مرحله تشکیل شده که اقدامات مربوط به دو مرحله پیشگیری و کاهش خطر و مرحله آمادگی مربوط به قبل از حادثه از اهمیت فراوانی برخوردارند.

    او با بیان این که جمعیت تهران ۲۰ برابر میانگین تراکم کشور است، گفت: زلزله، سیل، طوفان ، فروریزش زمین، تجمعات انبوه، تهدیدات بیولوژیک، تغییرات آب و هوایی ، فروریزش ساختمان ، آتش‌سوزی و مواد خطرناک به عنوان بخشی از مخاطرات احتمالی در شهر تهران شناخته می‌شود که باید برای پیشگیری از وقوع آنها و کاهش آسیب‌ها برنامه‌ریزی کرد.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیری بحران شهر تهران در ادامه به تشریح بخشی از اقدامات انجام گرفته در مدیریت بحران شهر تهران پرداخت و ضمن اشاره به فعالیت‌های پویش جهادی واکسیناسیون ، دیگر فعالیت‌های ستاد مدیریبت بحران شهر تهران را در قالب ۱۵ کارگروه تخصصی توضیح داد و یادآور شد که در قالب ساختار ستاد مدیریت بحران با نزدیک به ۱۰۰ سازمان کار می‌کنیم.

    نصیری در ادامه ضمن توضیح برنامه‌های ملی آمادگی و پاسخ، بازسازی و بازتوانی و برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح به تشریح کارکردهای این برنامه‌ها در زمینه فرماندهی و کنترل حوادث پرداخت.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *