سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۲۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 19464
  • معاون گردشگری استان همدان گفت: همدان از پنجم تا ۱۱ مهرماه به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری شاهد برگزاری رویدادها و برنامه‌های متعددی است.
    تاثیر گردشگری بر محیط شهری

    هفته گردشگری با رنگ‌وبوی جشنواره‌ها و رویدادهای متنوع

    علی خاکسار  با اشاره به برگزاری رویدادها و برنامه‌های متعدد در شهرها و روستاهای استان همدان به مناسبت هفته گردشگری اظهار کرد: همایش بزرگ پاسداشت روز جهانی جهانگردی با حضور مقامات و مدیران ارشد ملی و استانی برگزار می‌شود.

    وی افزود: افتتاح یک واحد سفره‌خانه سنتی و هفت دفتر خدمات مسافرتی جهانگردی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با نگاه به شعار سال گردشگری “گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز” و چند جشنواره در حوزه گردشگری کشاورزی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در همدان است.

    خاکسار خاطرنشان کرد: جشنواره گردو تکانی در شهر سرکانِ شهرستان تویسرکان در روز ۶ مهرماه، جشنواره شیره‌پزی انگور در روستای ازناوله ملایر ۶ و ۷ مهرماه و جشنواره آلو در روستای حیدره قاضی‌خان شهرستان بهار ۷ مهرماه برگزار می‌شود.

    معاون گردشگری همدان با اشاره به سایر برنامه‌ها بیان کرد: جشنواره گلرنگ در روستای قباق‌تپه شهرستان کبودرآهنگ ۸ مهرماه، جشنواره رازیانه در روستای سلطان‌آباد شهرستان رزن ۹ مهرماه و جشنواره سیب در روستاهای کوهانی و جهان‌آباد شهرستان نهاوند ۱۰ مهرماه برگزار خواهد شد.

    وی عنوان کرد: جشنواره خوشه برتر در روستای جوزان شهرستان ملایر ۱۱ مهرماه و جشنواره بادام و محصولات باغی در روستای علی‌آباد دمق شهرستان ملایر ۱۳ مهرماه برگزار می‌شود.

    مهر



    مطلب پیشنهادی

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    تغییرات اقلیمی شدید منجر به وقوع سیل‌های ویرانگر در شهرها شده است و نحوه سنگ‌فرش خیابان‌ها که مانع نفوذ آب به داخل زمین می شود نیز در تشدید این موضوع بی‌تاثیر نیست. طی چند سال گذشته استفاده از بتن نفوذپذیر به‌عنوان راه‌حلی برای مقابله با این چالش و نجات شهرها مطرح شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *