پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۲۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 313
  • هنوز کار جدی برای بافت فرسوده صورت نگرفته است

    حسن محتشم در پاسخ به این پرسش که اختلافات پیش آمده با شرکت عمران و بهسازی شهری برای سپردن کار ساخت و ساز به انبوه سازان به کجا رسید گفت: سال گذشته توافقاتی بین انجمن انبوه سازان با شرکت عمران برای ابنکه تعدادی از پلاک های تجمیعی، تملکی و اراضی آزاد شده را برای نوسازی در اختیار انبوه سازان قرار دهندانجام شده بود و قرار بود کار تا پایان سال گذشته آغاز شود، اما متاسفانه شرکت عمران و بهسازی بعد از توافقی که انجام شد موضوعات جدیدی را مطرح کرد و خواستار برگزاری مزایده شد که این موضوع باعث متوقف شدن اجرای نوسازی شد. چرا که زمانیکه مزایده برگزار می شود هر کسی می تواند شرکت کند و دیگر نیازی به توافق با انجمن انبوه سازان نبود.

    وی افزود: براساس آن توافق قرار بود کار به انجمن انبوه سازان سپرده شود تا خود انجمن با برگزاری مزایده بین انبوه سازانش کار را آغاز کند.

    رئیس انجمن انبوه سازان تهران با اشاره به اینکه شرکت عمران سه پیشنهاد را برای نوسازی بافت فرسوده مطرح کرده است گفت: محور پیشنهاد اول بر مبنای مشارکت در سهم بین شرکت عمران و انجمن انبوه سازان تهران بود تا پس از واگذاری زمین یا ملک از سوی شرکت عمران، ساخت و ساز از سوی انبوه ساز آغاز و پس از آماده سازی، سهم هر کدام براساس درصد تعیین شود.

    پیشنهاد بعدی بر این مبنا بودکه از همان ابتدا هزینه ساخت و ساز مشخص شود، این فعالیت انجمن به نوعی پیمانکاری محسوب می شود زیرا پس از پایان کار با قیمت کارشناسی شده سهم ملک انبوه ساز در اختیار وی قرار می گیرد. در پیشنهاد سوم، بحث ساخت محله ای است اگر محله ای نوسازی شود درتامین امکانات و نقدینگی کمک موثر صورت گیرد.

    محتشم گفت: دربرنامه سوم توسعه پیش بینی شده بود سالانه ۱۰ درصد از بافت های فرسوده نوسازی شود، که اگر این کار دنبال می شد، هم اینک بافت فرسوده ای نداشتیم، اما متاسفانه تا کنون در مجموع کمتر از ۱۰ درصد دراین سالها نوسازی شده است که حتی رفته رفته به بافت های فرسوده نیز اضافه شده است.

    وی در پاسخ به این پرسش که بالاخره پس ازگذشت چند ماه از اختلاف نظرها چه تصمیمی برای نوسازی بافت های فرسوده گرفته خواهد شد گفت: مذاکرات که از اواخر سال پیش آغاز شد اما به دلیل تعطیلات عید و سپس فضای انتخابات و هم اینک ماه رمضان مقداری با کندی مواجه شد وهنوز کار جدی صورت نگرفته است . شرکت عمران می گوید ما طبق ضوابطی که بر مجموعه مان حاکم است و سازمان بازرسی و نظارت کل کشور هم مد نظرش است باید نوسازی بافت فرسوده را در روزنامه آگهی کنیم و شما مشارکت کنید، انبوه سازان نیز می گویند اگر آگهی کنید دیگر ازاد است و هر کسی می تواند بیاید ودیگر نمی توان از این جمع به عنوان نیروی حرفه ای کمک گرفت . هم اکنون موضوع را شرکت عمران بهسازی باید از طریق سازمان بازرسی کل کشور حل کند که دارد آن را هم پیگیری می کند ، اگراین مانع اداری ازسرراه برداشته شودکار می تواند با ورود انبوه سازان آغاز شود.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *