یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۰۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 16584
  • آخرین جزئیات از وضعیت امامزاده داوود پس از سیل | عضو شورا: وضعیت مردم به شرایط عادی بازنگشته است
    آخرین جزئیات از وضعیت امامزاده داوود پس از سیل | عضو شورا: وضعیت مردم به شرایط عادی بازنگشته است

    آخرین جزئیات از وضعیت امامزاده داوود پس از سیل | عضو شورا: وضعیت مردم به شرایط عادی بازنگشته است

    مهدی عباسی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت امام زاده داوود پس از سیل اخیر، اظهار کرد:روستای امام زاده داوود (ع) متاسفانه از سنوات گذشته دارای تصرفات و ساخت و سازهایی غیر مجاز در حریم و بستر و کانال آبریز منتهی به رودخانه کن است که به دلیل عدم نظارت صحیح از سنوات گذشته توسط دهیاری و شورای روستا شکل گرفته است.

    او ادامه داد: روستای امام زاده داوود دارای طرح هادی مصوب روستایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که حسب تبصره ۱ماده ۳ قانون تعاریف شهر ،محدوده ،حریم و شهرک و نحوه تعیین آنها مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی ،روستا دارای مدیریت مستقل بوده و شهرداری حق دخالت در امور روستا را ندارد.

    رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران یادآور شد: به همین منظور طی پیگیری بعمل آمده موضوع تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز از سوی بخشداری و فرمانداری تهران در کارگروه های تخصصی درحال بررسی است.

    عباسی گفت: مسیر دسترسی به روستای امام زاده از محور قدیم و جدید تردد به روستا امکان پذیر است و در خصوص وضعیت مردم روستا نیز که عمدتا ساکن روستای کیگا و سایر روستاهای بخش کن هستند به دلیل شرایط پیش آمده بعد از وقوع سیلاب به دلیل خسارات وارده و عدم امکان خدمت رسانی به زائرین هنوز به وضعیت عادی در زمان پیش از وقوع سیلاب برنگشته است و نیازمند توجه بیشتری از سوی ادارات ذیربط است.

    گفتنی است،سیل امامزاده داود بامداد پنج‌شنبه ۶ مرداد ماه رخ داد، محققان سازمان زمین‌شناسی بازدید میدانی اولیه‌ای از این منطقه داشتند و به گفته مدیرکل دفتر مخاطرات زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور سازه‌های این منطقه در منطقه‌ای مستقر شده است که در گذشته سیلاب‌هایی را تجربه کرده است.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



    مطلب پیشنهادی

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    مقامات وزارت راه و شهرسازی گزارش «رهگیری، شناسایی و اقدام» در فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اعلام کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *