دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 19075
  • آغاز جمع‌آوری پارکینگ «پارک ارم» و بازگشایی مسیر کانال سیل‌برگردان غرب تهران
    آغاز جمع‌آوری پارکینگ «پارک ارم» و بازگشایی مسیر کانال سیل‌برگردان غرب تهران

    آغاز جمع‌آوری پارکینگ «پارک ارم» و بازگشایی مسیر کانال سیل‌برگردان غرب تهران

    اسماعیل سلیمی با بیان اینکه کانال سیل‌برگردان غرب تهران با طول حدود ۹ کیلومتر یکی از کانال های مهم و اصلی شهر تهران برای کنترل سیلاب است؛ اظهار داشت: در  طول این کانال کمبود ظرفیت و نقاط گلوگاهی وجود داشته که برخی از آن ها رفع شده و تعدادی از آن مطابق مطالعات عملیاتی کردن طرح جامع جمع آوری و هدایت آب های سطحی شهر تهران باید رفع شود.

    سلیمی افزود: مطابق برنامه ریزی های انجام شده، عملیات اجرایی برای رفع دو مورد از موانع شناسایی شده در مجموعه پارک ارم با پیگیری های رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۵ و تعامل و همکاری این مجموعه آغاز شده است.

    وی تصریح کرد: یکی از این نقاط گلوگاهی و خطرزا، پارکینگ احداث شده روی کانال در محدوده پارک ارم بوده که سازه ها و تجهیزات وابسته آن جمع آوری شده و بازگشایی کانال با عملیات برداشتن دال‌های بتنی طی ۲۰ روز آینده انجام خواهد شد.

    سلیمی با اشاره به کانال سیل‌برگردان غرب اظهارکرد:‌ بازگشایی مسیر کانال در این محدوده موجب کاهش احتمال سیلابی شدن و جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی برای خط متروی تهران-کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم خواهد شد.

    معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: همچنین عقب نشینی ساخت و سازهای مجموعه پارک ارم بر اساس بازدیدهای میدانی و نقشه‌های مصوب در حال پیگیری بوده و عقب نشینی و اصلاح سازه‌ای ساختمان مذکور به منظور اتصال مناسب کانال باکری (وسک) به سیل برگردان غرب در دستور کار مجموعه ارم قرار گرفته و اقدامات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    پیش از تابستان، اجاره نشین‌ها را دریابیم/ سقف جدید «اجاره بها» جواب می‌دهد؟

    پیش از تابستان، اجاره نشین‌ها را دریابیم/ سقف جدید «اجاره بها» جواب می‌دهد؟

    با تایید مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها از سوی شورای نگهبان، سقف قانونی مجاز برای افزایش سالانه اجاره بهای مسکن بر مبنای نرخ تورم عمومی، تعیین می‌شود. وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید دارد: برای بسیاری از بازار‌ها قیمت‌گذاری انجام می‌شود، در تلاشیم در بخش اجاره‌بها نیز این اتفاق بیفتد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *