شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۲۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 2417
  • احتمال وقوع زلزله بزرگ تهران حدفاصل سال های ۱۴۰۳تا ۱۴۰۹ + به بهانه اولین ریز زلزله تهران در سال ۱۴۰۳
    جزییات از زلزله ۶ ریشتری هرمزگان

    آغاز فعالیت رسمی مشاور طرح بازسازی و بهسازی در استان کرمانشاه

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از انتخاب مشاور برای تعیین خسارت‌ها و نحوه ساخت و ساز در مناطق زلزله زده کرمانشاه به دستور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: نحوه ساخت و ساز، مقاوم‌سازی و تمامی امور اجرایی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بر اساس رهنمودها و نظرات مشاور انتخاب شده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن انجام می‌شود.
     مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره آخرین اقدامات آن سازمان در رابطه با زلزله کرمانشاه گفت: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی نسبت به انتخاب مشاور، به منظور تعیین خسارت‌ها و نحوه ساخت و سازها، سازمان ملی زمین و مسکن، مشاور زبده، باتجربه و حرفه‌ای را انتخاب کرده است.
    عظیمیان ادامه داد: مشاور انتخاب شده توسط سازمان ملی زمین و مسکن کار خود را به صورت رسمی از شنبه ۱۸ آذرماه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه آغاز می‌کند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی وظایف مشاور منتخب را توضیح داد و گفت: ارزیابی دقیقی از میزان خسارات، برآورد اتفاقاتی که بر اثر زلزله رخ داده، رفتارهایی که زلزله داشته است از وظایف مشاور منتخب است.
    وی تصریح کرد: نحوه ساخت و ساز، مقاوم‌سازی و تمامی امور اجرایی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بر اساس رهنمودها و نظرات مشاور انتخاب شده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن انجام می‌شود.
    گفتنی است، زلزله کرمانشاه ۲۱ آذرماه سال جاری ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه به بزرگی ۷.۳ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند که مرکز آن سرپل ذهاب و روستای ازگله گزارش شد. به واسطه زلزله و پس لرزه های متعدد آن تعداد بیشماری از هموطنان جان خود را از دست دادند و به واحدهای مسکونی خسارات جدی وارد شد. حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دومین سفر وزیر راه و شهرسازی در دوم آذرماه سال جاری(۹۶) به استان کرمانشاه به آن استان سفر کرد و از نزدیک در جریان میزان خسارات وارده و آسیب‌ها به واحدهای مسکونی قرار گرفت.


    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *