چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۰۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 14501
  • آموزش و تقویت فرهنگ ایمنی؛ راهکاری مهم برای مقابله با بحران‌ها
    آموزش و تقویت فرهنگ ایمنی؛ راهکاری مهم برای مقابله با بحران‌ها

    آموزش و تقویت فرهنگ ایمنی؛ راهکاری مهم برای مقابله با بحران‌ها

    حمید ضمیری در گفتگویی با اشاره به سالروز وقوع زلزله بم و گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان این حادثه دردناک، اظهارکرد: در بحث مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی، اقدامات اساسی در حوزه‌های مختلف باید انجام شود.

    وی با تاکید بر اینکه در گام نخست باید به طبیعت احترام بگذاریم و مداخلات در طبیعت را به حداقل برسانیم، گفت: از ساخت‌وساز در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین ارتفاعات باید اجتناب شود و حفاظت از پوشش گیاهی و عدم تولید گازهای گلخانه‌ای را مدنظر داشت.

    ضمیری افزود: از سوی دیگر، در زمینه «محیط انسان‌ساخت» هم باید یکسری اقدامات ایمنی را رعایت کنیم؛ از جمله این اقدامات می‌توان به رعایت استانداردهای مقرر در ساخت‌وساز و بهره‌گیری از ظرفیت مهندسان باتجربه و مورد تایید اشاره نمود.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهدمقدس استفاده از مصالح مرغوب و باکیفیت، به‌کارگیری فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید، سبک‌سازی و صنعتی‌سازی ساختمان‌ها و رعایت مباحث ۳ و ۲۲ مقررات ملی ساختمان را هم ضروری دانست.
    ضمیری با بیان اینکه در زمینه تاسیسات مختلف اعم از آب، برق، گاز، فاضلاب و … باید از مواد و مصالح مناسب و اتصالات مقاوم و قابل انعطاف بهره گرفت تا در مقابل تنش‌های ناشی از زلزه و حریق ایمن باشند، تصریح کرد: از جمله دیگر روش‌های نوین لازم در صنعت ساختمان می‌توان به استفاده از سیستم خوداطفاء، نصب پله فرار و … اشاره داشت.

    وی یکی از نکات مهم در بحث مقابله با حوادث را تقویت فرهنگ «ایمنی و پیشگیری از حوادث» و همچنین ارائه آموزش‌های همگانی لازم در جهت ایجاد و ارتقاء آمادگی افراد در برابر حوادث غیرمترقبه و نحوه مواجه شهروندان با آن، در زمان وقوع عنوان کرد.

    برنا



    مطلب پیشنهادی

    هزینه آماده‌سازی هر واحد مسکن مهر ۲۰۰ میلیون تومان

    هزینه آماده‌سازی هر واحد مسکن مهر ۲۰۰ میلیون تومان

    بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی آماده‌سازی هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد که در خصوص باقیمانده‌های مسکن مهر، دولت آنرا متقبل شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *