پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۳۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 18788
  • افتتاح بوم گردی خاص در هورامان توسط معاون گردشگری ایران

    افتتاح بوم گردی خاص در هورامان توسط معاون گردشگری ایران

    علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور روز جمعه ۱۶ تیرماه در بازدید از منطقه جهانی هورامان / اورامانات با حضور در روستای شرکان پاوه یک اقامتگاه بوم‌گردی خاص را افتتاح کرد.

    معاون گردشگری کشور در حاشیه افتتاح و بازدید از این اقامتگاه گفت: امروز در روستای شرکان برای افتتاح یک واحد چهار سوئیته بوم‌گردی به این روستا آمدیم که در مدت ۲ سال با زحمت فراوان احداث شده است.

    او افزود: طبق چیزی که مرسوم است مردم اورامانات زمین‌های مرغوب را که دارای خاک است برای حوزه کشاورزی به کار می‌برند و بخش مسکونی را در دل کوه احداث می‌کنند.

    شالبافیان تصریح کرد: به همین علت این مجموعه چهار واحدی که با زحمت فراوان بخشی از آن احداث و بخشی نیز بازسازی شده است، تکمیل آن دو سال طول کشیده است.

    او افزود: بخش دیگری از این مجموعه که مرتبط با گردشگری کشاورزی است، کاشت درختانی است که برای اینها حدود ۳۰۰ تن خاک در این کوه بالا آورده‌اند و منجر به این شده است که برخی از درختان مثمر در کنار اقامتگاه کاشته شده است.

    معاون گردشگری کشور با تاکید بر اینکه این مجموعه یکی از نمونه‌های خاص و بی‌نظیر بوم‌گردی است که تا کنون بازدید کرده‌ است، گفت: امیدواریم این مجموعه به الگویی برای توسعه اشتغال و کار آفرینی در این منطقه که ثبت جهانی شده است، تبدیل شود.

    اقامتگاه بوم‌گردی سجادی در شهرستان پاوه، بخش نوسود و روستای شرکان قرار دارد که حجم سرمایه‌گذاری آن ۸۰ میلیارد ریال است این مجموعه با دریافت ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵ نفر شده است.



    مطلب پیشنهادی

    برنامه نوسازی مسکن در ۴۵۰ شهرستان

    برنامه نوسازی مسکن در ۴۵۰ شهرستان

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی دو روز گذشته برنامه فشرده‌ای برای تبیین موضوع بازآفرینی شهری با مشارکت گروه‌های جهادی و بسیجی برگزار شده و در این راستا نوسازی بافتهای فرسوده ۴۵۰ شهرستان در دستور کار قرار دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *